کد خبر: 1165963
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به هتک حرمت مساجد و قرآن توسط شهرک‌نشینان صهیونیست، تاکید کرد اهانت به قرآن مردود و محکوم است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه (جمعه)، در ارتباط با حملات شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری بیانیه صادر کرد.

طبق گزارش وبگاه «العهد»، حزب‌الله اعلام کرد: «هتک حرمت مساجد، سوزاندن قرآن کریم، یورش به خانه‌ها و از بین بردن محصولات کشاورزی توسط شهرک‌نشینان با حمایت کامل کابینه رژیم غاصب، یک اقدام جنایتکارانه خطرناک است که تمام ارزش‌های دینی، انسانی و اخلاقی در آن زیر پا گذاشته شد و توهین به ادیان آسمانی و اهانت بزرگی به امت عربی و اسلامی بود.»

مقاومت لبنان تاکید کرد: «توهین به کتاب خدا محکوم و مردود است و بدترین شکل تروریسم و نژادپرستی به شمار می‌رود که اعتقادات مردم و عبادات آنان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.»

حزب‌الله در پایان از دولت‌های اسلامی و عربی و همچنین سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی خواست برای محکومیت این اقدام جنایتکارانه هر آنچه لازم است، انجام دهند و برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات تروریستی اقدامات لازم را اتخاذ نمایند.

صدها شهرک‌نشین صهیونیست، ظهر روز چهارشنبه هفته جاری، به منطقه ترمسعیا (مرکز کرانه باختری) حمله کردند و خانه‌ها و خودروی فلسطینیان را تحت تدابیر امنیتی نظامیان صهیونیست به آتش کشیدند. به دنبال این اقدام یک فلسطینی به شهادت رسید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

 «حسین الشیخ» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، روز چهارشنبه، در واکنش به حمله شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدام دانست و خواستار تشکیل کمیته‌های مردمی برای محافظت از اموال شهروندان فلسطینی و مقابله با شهرک‌نشینان شد.

الشیخ همچنین از دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل خواسته بود که کابینه رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم را وادار کند جلوی حملات شهرک‌نشینان را بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار