کد خبر: 1165490
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس گفت: کیفرخواست پرونده نیروهای مسلح در ‌حمله تروریستی به ‌حرم شاهچراغ‌ صادر شده است و حکم اعدام دو تروریست حرم مطهر حضرت شاهچراغ در خیابان ۹ دی اجرا خواهد شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مشرق، قوام کریمی امروز در حاشیه نشست خبری رئیس کل دادگستری استان فارس به خبرنگاران گفت: تمام جرایم به صورت خاص در نیروهای نظامی و انتظامی ارتش، سپاه و مجموعه وزارت دفاع و جرایم خاص پرسنل وزارت اطلاعات در سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی می‌شود و هرجا کوتاهی و بی‌مبالاتی به وجود آمده باشد پاسخگو خواهیم بود.

وی ادامه داد: امنیت مردم و اقتدار نیروهای مسلح دو مولفه توامان است وهرجاکه کوتاهی صورت گرفته باشد سازمان قضایی در این راستا ورود کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

حکم اعدام ۲ تروریست حرم شاهچراغ در خیابان ۹ دی اجرا می شود

وی در خصوص آخرین جزئیات پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اظهار داشت: در روز ۴ آبان‌ماه سال گذشته که دستگاه قضایی و امنیتی دچارمسئله اغتشاشات بود و طبیعتا حراست و حفاظت از حرم مطهر در آن زمان به طورخاص پیش بینی نشده بود؛ همچنین توان عمده نیروهای مسلح برای جلوگیری از اغتشاشات بود که دشمن از همین فرصت استفاده کرد که تروریست وارد حرم شاهچراغ (ع) شد خادم شاهچراغ ع را به رگبار بست و آن جنایت را رقم زد.

کریمی تصریح کرد: در همان زمان نیروهای یگان امداد ظرف ۳ دقیقه ورود کردند و یکی از نیروهای سپاه در آن محل حضور یافت اما به دلیل حفظ جان مردم تیراندازی انجام نشد با این وجود باز به دلیل امنیت مردم این سازمان به موضوع ورود کرده و مسئله را از دو جهت سلبی و ایجابی مورد توجه قرار داده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس در رابطه با پرونده نیروهای مسلح مربوط به حرم شاهچراغ ‌بیان کرد: به لحاظ بی‌احتیاطی و بی‌موالاتی ناشی از عدم اقدام به موقع نیروهای مسلح در حرم شاهچراغ پرونده‌ای در سازمان قضایی شکل گرفت نیروهایی که کوتاهی کردند تحت تعقیب قرار گرفتند که منجر به صدور کیفرخواست و جلب بازرسی آنها شد.

کریمی افزود: این پرونده وارد دادگاه نظامی یک شده و در حال حاضر در دادگاه تجدید نظر است که به زودی حکم این پرونده قطعیت می‌یابد که اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر امنیت و حراست از حرم به شکل خوبی در حال انجام است و ۳ تیم ۸ ساعته وظیفه تامین و حراست را برعهده دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار