کد خبر: 1165439
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که ذهنیت استکباری که ریشه در استعمار دارد، منطقه مدیترانه را که در طول تاریخ مهد تمدن‌ها بوده به قبرستان بزرگ برای پناهجویان تبدیل کرده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه از سخنان نفرت انگیز درباره پناهجویان و گسترش اسلام ستیری در کشورهای غربی به شدت انتقاد کرد. 

وی که این سخنان را طی بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی پناهجویان مطرح می‌کرد، افزود: «مردم در بخش‌های مختلف جهان به خصوص در منطقه جغرافیایی که ترکیه در آن قرار دارد، به دلایلی نظیر تروریسم، درگیری، جنگ‌های داخلی و قحطی، مجبور به مهاجرت می‌شوند».

رئیس جمهور ترکیه افزود که تعداد کسانی که در سرتاسر جهان از خانه‌های خود آواره شده‌اند به 110 میلیون نفر رسیده که 62.5 میلیون نفر آواره داخلی بوده و 35.3 میلیون نفر نیز آوارگانی بودند که به کشورهای دیگر پناه آورده‌اند.

اردوغان افزود که موضع ترکیه در قبال مهاجران غیرنظامی و موضوع پناهجویان که چالشی جهانی به شمار می‌آید حمایت از زندگی و کرامت انسانی در کنار حمایت از امنیت داخلی کشور است.

وی در ادامه تاکید کرد: «ما سخنان نفرت انگیز درباره پناهجویان و دشمنی با اسلام و پناهجویان را که پس از تثبیت در کشورهای غربی به جوامع دیگر سرایت کرده را رد می‌کنیم». 

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «جریان‌های مریضی که هر کس دیگری را که متعلق به نژاد، فرهنگ و اعتقادات آنها نبوده را انسان نمی‌دانند، تهدیدی برای ارزش‌های انسانی و آینده مشترک بشریت می‌بینیم».

وی گفت: «ذهنیت استکباری که ریشه در استعمار دارد طی سال‌های اخیر در تبدیل منطقه مدیترانه‌ای که در طول تاریخ مهد تمدن‌ها بوده به قبرستان بزرگ برای پناهجویان، تاثیر زیادی داشته است».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار