کد خبر: 1165408
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که کشته شدن اوکراینی‌ها در جریان ضد حمله، بخشی از درگیری‌ها به شمار می‌ آید.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که کشته شدن نظامیان اوکراینی در جریان ضد حمله بخشی از درگیری به شمار می‌آید.

وی در ادامه گفت: «واشنگتن کشته شدن اوکراینی‌ها در جریان ضد حمله را بخش مشخصی از درگیری می‌داند و از آن اطلاع داشته و آن را در نظر گرفته‌ است».

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: «شبه جزیره کریمه بخشی از اوکراین بوده و ما از تلاش‌ اوکراینی‌ها برای بازپس گیری سرزمین‌هایشان حمایت می‌کنیم».

پیش‌تر هم مقامات سیاسی و نظامی روسیه از آمار سنگین تلفات و خسارات اوکراین در ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه خبر داده‌اند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  در گفت‌وگو با خبرنگاران در «کاخ کرملین» گفت ضدحملات اوکراین تاکنون هیچ موفقیتی نداشته و تلفات نظامی اوکراین، ۱۰ برابر روسیه بوده است. وی همچنین گفت اوکراین ۳۰ درصد تجهیزات نظامی ارسال شده توسط غرب را از دست داده است. 

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک «لوهانسک» و «دونتسک» اعلام کرده است. دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز روز دوشنبه گفت که در منطقه «لیمان» بیش از ۱۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. کوناشنکوف افزود که در منطقه دونتسک، نیروهای روسیه چهار حمله اوکراین را در  بیست و چهار ساعت دفع کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار