کد خبر: 1164945
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به خطراتی که آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در سراسر جهان برای مردم دارند، گفت که پنتاگون به‌دنبال استفاده از پشه‌های ناقل بیماری‌های خطرناک در اوکراین است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بعد از افشای اسنادی از  آزمایشگاه‌های تحقیقاتی نظامی آمریکا در اوکراین با هدف تولید تسلیحات بیولوژیک توسط روسیه، مسکو امروز (دوشنبه) از تصمیمات پنتاگون و کی‌یف برای سرایت بیماری‌های خطرناک خبر داد.

«ایگور کریلوف» رئیس بخش دفاع شیمیایی، رادیواکتیو و بیولوژیکی وزارت دفاع روسیه گفت که اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که رژیم کی‌یف به‌دنبال استفاده از پشه‌های ناقل بیماری‌هایی از جمله «هپاتیت ب»، «مالاریا»، «ابولا» و «ایدز» علیه نیروهای روسی در این جنگ است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کریلوف طی نشست خبری در مسکو توضیح داد: «سطح بالای آمادگی فنی آمریکا برای استفاده از ناقلین آلوده [به بیماری‌های خطرناک] به‌وسیله هواپیمای بدون سرنشین را رصد کرده‌ایم که برای پخش کردن پشه‌های آلوده در هوا استفاده می‌شوند».

وی در این‌باره اظهار داشت: «پهپادها وظیفه دارند بسته‌های حاوی حشرات را به یک منطقه خاص برده و آنها را رها کند. پشه‌ها با نیش زدن نیروهای نظامی [روسیه]، آنها را به بیماری‌های خطرناکی مانند مالاریا، ایدز و هپاتیت ب مبتلا می‌کنند».

این مقام روس با بیان اینکه اقدام رژیم کی‌یف در ایجاد سیل در استان خرسون ممکن است کانون گسترش بیماری «تب نیل غربی» شود، گفت: «با توجه به مهاجرت پرندگان مبتلا به آنفولانزا از خاک اوکراین، میزان آلودگی در روسیه به‌طور چشمگیری افزایش یافته است».

به نوشته اسپوتنیک، کریلوف ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد پوندی انگلیس در تحقیقات بیولوژیک آمریکا با کاربردهای دوگانه، اضافه کرد: «پنتاگون در حال تلاش برای به دست آوردن نسخه اصلاح ژنتیکی یافته پشه‌ای است که می‌تواند حامل ابولا، هپاتیت ب و ایدز باشد».

وی با ارائه اسناد و مدارک مختلفی به رسانه‌ها در این نشست خبری، گفت: «پروژه‌های بیولوژیکی نظامی پنتاگون که در سراسر جهان فعالیت می‌کنند امکان دسترسی به پاتوژن‌های بالقوه برای سلاح‌های بیولوژیک را فراهم می‌کند».

طبق این گزارش، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه ادامه داد: «آمریکا اما عملاً کنترل آزمایشگاه‌های خصوصی را که با پاتوژن‌های خطرناک کار می‌کنند، از دست داده است. به همین دلیل، خطر وقوع حوادث در آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا حین انتقال نمونه‌ها به کشورهای ثالث از جمله اوکراین در حال افزایش است».

کریلوف پیش از این نیز ضمن اشاره به فعال بودن آزمایش‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در اوکراین، گفته بود واشنگتن اهداف بلندمدتی برای استفاده از اینگونه تسلیحات علیه رقبای راهبردی خود تعیین کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار