کد خبر: 1164864
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ با انتقاد از رئیس سابق خود، او را یک خطر امنیتی برای آمریکا خواند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «مارک اسپر»، وزیر دفاع دولت سابق «دونالد ترامپ» به جمع چهره‌های جمهوریخواه منتقد رئیس سابقش در پرونده مدیریت اسناد محرمانه پیوسته و او را به دلیل نگهداری از این اسناد به رغم پایان ریاست جمهوری، عامل ایجاد خطر برای امنیت آمریکا دانست.

به نوشته پایگاه «پالتیکو»، اسپر، وزیر دفاع کابینه دولت دونالد ترامپ گفت: «برخی افراد ترامپ را در این پرونده به عنوان محتکر این نوع اسناد معرفی کردند در حالی که او به وضوح مرتکب کاری غیرمجاز، غیرقانونی و خطرناک شده است.»

دونالد ترامپ چندی پیش کیفرخواستی حاوی 37 فقره اتهام در رابطه با نگهداری اسناد محرمانه، مانع‌تراشی در اجرای عدالت و طرح بیانیه‌های نادرست دریافت کرد.

ترامپ این اتهامات را تلاش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن وی از رقابتهای انتخاباتی خوانده و گفته حتی اگر محکوم شود باز هم از انتخابات کنار نخواهد کشید.

مارک اسپر در مصاحبه با  شبکه «سی.ان.ان»، اتهام‌های مطرح شده علیه ترامپ درباره مدیریت اسناد محرمانه را با پرونده «جک تیشیرا»، عضو سابق گارد ملی هوایی ماساچوست آمریکا که اسناد و اطلاعات حساس و محرمانه نظامی را در رسانه های اجتماعی انتشار داد مقایسه کرد. تیشیرا روز پنجشنبه از سوی مقام‌های قضایی به دلیل انتشار این اسناد و اطلاعات در فضای مجازی با کیفرخواست مواجه شد.

مارک اسپر گفت: «ما پرونده‌ای در دست رسیدگی در ماساچوست داریم؛ پرونده‌ای که در آن عضو جوان گارد ملی هوایی ماساچوست بر مبنای قانون جاسوسی با اتهام‌های مشابه در زمینه اکتساب و نگهداری اسناد غیرمجاز  و آسیب به دفاع ملی مواجه شد.»

اسپر به توضیح درباره خطرآفرینی سوءمدیریت اسناد محرمانه برای آمریکا پرداخت.

او گفت: «فقط تصور کنید که یک مامور خارجی یا کشوری دیگر اسنادی با محتوای آسیب‌پذیری‌های آمریکا یا ضعف‌های ارتش آن را کشف کند. به این فکر کنید که چطور از این اطلاعات می‌تواند بهره‌برداری کرده و در یک جنگ از آنها علیه ما استفاده کند یا چطور یک دشمن با استفاده از آنها تدابیری علیه ما بیندیشد.»

وزیر دفاع اسبق آمریکا در ادامه این مصاحبه به این پرسش که آیا می‌توان به ترامپ در صورت کسب مجدد ریاست جمهوری در سال 2024 برای سپردن اسرار کشور به او اعتماد کرد پاسخ منفی داد. او بیان کرد: «با توجه به اقدامات ترامپ و همچنین در صورتی که اتهامات کیفرخواست بازرس ویژه علیه او ثابت شوند، نمی‌توان دیگر به او اعتماد کرد.»

اسپر اظهار کرد: «منظور من این است که او مرتکب کاری غیرمسئولانه شده که نظامیان ما و امنیت ملت ما را به خطر انداخته است. شما نمی‌توانید سر خود این اسناد را دور و بر خانه یا دفتر خود نگهداری کنید.»

ترامپ در ژوئن 2019 مارک اسپر را در سمت وزیر دفاع منصوب کرد اما در نوامبر 2020 او را از این سمت کنار گذاشت.

اسپر کتابی در ماه مه گذشته با نام «یک سوگند مقدس» منتشر کرده و در این کتاب از ترامپ انتقادات گسترده ای را مطرح کرد. وزیر دفاع سابق ترامپ در این کتاب نوشت، برنامه رئیس سابقش برای اعزام 250000 سرباز آمریکایی به مرز آمریکا و مکزیک او را در بهت و حیرت فرو برد. او همچنین فاش کرد، ترامپ می خواست دست به حملات موشکی علیه آزمایشگاه‌های کارتل‌های مواد مخدری مکزیک بزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار