کد خبر: 1164861
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
دادستان کل دولت ترامپ رئیس سابقش را یک «خودشیفته تمام عیار» و «مردی مضطرب» خواند که باید به خاطر سوءمدیریت اطلاعات طبقه‌بندی شده آمریکا محاکمه شود.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «ویلیام بار»، دادستان کل دولت «دونالد ترامپ» گفت به باور او ترامپ در پرونده سوءمدیریت اسناد محرمانه دروغ گفته و مرتکب جرم شده است.

به نوشته پایگاه «بیزینس اینسایدر»، «ویلیام بار» چندی پیش نیز به کیفرخواست حاوی 37 فقره اتهام علیه دونالد ترامپ به اتهام نگهداری از اسناد محرمانه کاخ سفید در خانه‌اش و دروغگویی به ماموران فدرالی که قصد پس گرفتن آنها را داشتند واکنش نشان داد. ویلیام بار گفت، چنانچه این اتهامات اثبات شوند، کار ترامپ تمام خواهد بود.

ویلیام بار در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه با شبکه «سی.بی.اس» صحبت‌های جدیدی را درباره این پرونده مطرح کرده و گفت: «در اینجا موقعیتی که ترامپ در آن قربانی باشد و یا دولت پایش را از گلیمش درازتر کرده باشد در کار نیست.»

ویلیام بار ادامه داد: «ترامپ خودش کل این مشکل را تحریک کرد.»

او بیان کرد، هر چند معتقد به قربانی شدن ترامپ درگذشته در پرونده های قضایی مغرضانه است، اما باعث «زدوده شدن حقیقت درباره اینکه ترامپ شخصی با ایرادهای اساسی و عامل ایجاد وضعیت‌های مصیبت بار با رفتار بی ملاحظه است نمی‌شود. همه اینها بسیار مخرب هستند و به هر گونه آرمان سیاسی مربوط به او آسیب می‌زنند.»

ویلیام بار بیان کرد، ترامپ وکلایش را وادار به طرح این ادعا که همه اسناد طبقه بندی شده را به کاخ سفید برگردانده، کرد و در اینجا مرتکب دروغگویی به وزارت دادگستری شد. او این رفتار ترامپ را «غیرقابل دفاع» خوانده و تاکید کرد که لیاقت ترامپ پیگرد قضایی است.

دادستان کل دولت ترامپ گفت با استدلال برخی جمهوریخواهان معتقد به ناعادلانه بودن این رفتار با ترامپ در مقایسه با رفتار با هیلاری کلینتون در پرونده استفاده از سرور پست الکترونیک شخصی برای کارهای رسمی مخالف است.

بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا بعد از تحقیق و بررسی در سال 2018 گفت، تصمیم دادستانها برای متهم نکردن هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات 2016, در پرونده استفاده از سرور ایمیل شخصی برای امور رسمی در زمان خدمت در وزارت امور خارجه، درست بوده است.

ویلیام بار تصریح کرد: «رفتار اخیر با ترامپ ناعادلانه نیست. چون در این پرونده او بی گناه نیست و ناعادلانه نیز تحت تعقیب قرار نگرفته است. او مرتکب جرم شده است. اگر که او جرم مرتکب شده پس رفتاری که با او شده استاندارد است.»

دادستان کل دولت ترامپ همچنین از جمهوریخواهان خواست در اینکه بخواهند ترامپ، یک فرد متهم به واگذاری اسناد دفاع ملی به اشخاص غیرمجاز، را همچنان نامزد ریاست جمهوری خود معرفی کنند تجدید نظر کنند.

او پرسید: «آیا باید شخصی مثل او که در این نوع رفتارها دست داشته را به عنوان رهبر کشور و رهبر جهان آزاد معرفی کنیم؟»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار