کد خبر: 1164834
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان، ارتقاء سطح همکاری‌های امنیتی- مرزی بین دو کشور و مقابله با اقدامات گروه‌های تروریستی، جلوگیری از قاچاق موادمخدر و قاچاق کالا، سوخت و انسان در مرز‌های مشترک دو کشور ایران و پاکستان را ضروری دانست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «اسد مجیدخان» قائم‌مقام وزیر امور خارجه پاکستان که برای دیدار و رایزنی با مقامات دولتی کشورمان به تهران سفر کرده است، امروز (یکشنبه، ۲۸ خرداد‌ماه) با احمد امیرآبادی‌فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه و مورد علاقه طرفین گفتگو کرد.

امیرآبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه و رو به رشد تهران- اسلام‌آباد بیان کرد: توجه به همسایگان، اصل محوری در سیاست‌های دولت سیزدهم است و رویکرد جمهوری اسلامی ایران، نه نگاه کردن به پاکستان به شکل یک همسایه که به سان برادر می‌باشد. پاکستان به واسطه اشتراکات متعدد برای ما از جایگاهی ویژه‌ای برخوردار است.

وی در همین راستا افزود: این سطح از تعاملات دو کشور، نشانه علاقمندی مقامات دولتی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت پاکستان است. امیدوارم با این روابط خوب شاهد پیشرفت ایران و پاکستان در همه زمینه‌ها به‌ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان را از فعال‌ترین گروه‌های دوستی پارلمانی در مجلس شورای اسلامی دانست و بر نقش سازنده، ارزنده و استحکام بخش این گروه دوستی در تعمیق روابط فی‌مابین تأکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، در ادامه بیان کرد: ایران و پاکستان در بسیاری از موضوعات مرتبط با منطقه، جهان اسلام و مسائل بین‌المللی، دیدگاه‌های مشترکی دارند که بستر مناسبی جهت توسعه همکاری‌ها به شمار می‌رود.

امیرآبادی در پایان این دیدار، ارتقاء سطح همکاری‌های امنیتی- مرزی بین دو کشور و مقابله با اقدامات گروه‌های تروریستی، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا، سوخت و انسان در مرز‌های مشترک دو کشور را ضروری دانست.

مجیدخان: تأکید دستگاه دیپلماسی پاکستان بر برقراری صلح و آرامش پایدار در منطقه

قائم‌مقام وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران در برقراری روابط با همسایگان خود خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی پاکستان همانند سیاست‌های اتخاذ شده تهران به برقراری صلح و آرامش پایدار در منطقه اعتقاد داشته و این رویکرد در رهبران پاکستان هم وجود دارد.

«اسد مجیدخان» در پایان این دیدار سفر هیأت‌های پارلمانی و دولتی ایران به کشور متبوعش را بسیار مهم، سازنده و در مسیر پیشبرد همکاری‌های فیمابین قلمداد کرد و گفت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به اسلام‌آباد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار