کد خبر: 1164579
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
نیرو‌های پشتیبانی سریع و ارتش سودان بر سر تمدید مجدد آتش‌بس در این کشور توافق کردند و قرار است به مدت ۷۲ ساعت تمدید شود.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، عربستان سعودی و آمریکا شامگاه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای خبر دادند که نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی حمیدتی و ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان بر سر تمدید مجدد آتش‌بس در این کشور توافق کرده‌اند.

شبکه خبری الجزیره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان بر سر تمدید آتش‌بس در این کشور توافق کردند و قرار است این آتش‌بس به مدت 72 ساعت تمدید شود. آتش‌بس مذکور از فردا یکشنبه اجرایی خواهد شد. 

عربستان سعودی و آمریکا، نوزدهم خرداد ماه جاری اعلام کردند که نمایندگان طرف‌های درگیر در سودان (ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع) با آتش‌بس ۲۴ ساعته موافقت کردند. ریاض و واشنگتن در این بیانیه یادآور شدند که در صورت نقض آتش‌بس فردا، مذاکرات آتش‌بس در جده به تعویق خواهد افتاد.

این در حالی است که بعد از کمتر از یک ساعت از پایان آتش‌بس مذکور، درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در این کشور شدت گرفت.  به دنبال وقوع چند انفجار مهیب در مناطق مختلف سودان، ده‌ها غیرنظامی در جنوب، مرکز خارطوم و منطقه شرق نیل کشته و مجروح شدند.

درگیریها در سودان از پانزدهم آوریل گذشته آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. در این درگیریها، هزاران نفر کشته و زخمی شده‌اند و آسیبهای بسیاری به زیرساختهای سودان وارد شده است.

در همین ارتباط، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بیست و ششم ماه جاری اعلام کرد بیش از یک میلیون کودک سودانی طی دو ماه گذشته به دنبال جنگ در این کشور، آواره‌ شده‌اند.

به گزارش این سازمان، افزون بر آوارگی یک میلیون کودک سودانی، گزارش‌هایی نیز درباره کشته شدن بیش از ۳۳۰ کودک و جراحت بیش از ۱۹۰۰ تن دیگر دریافت شده است. صندوق کودکان سازمان ملل هشدار داد تعداد زیادی از کودکانی که در سودان حضور دارند، «با خطری بزرگ» مواجه هستند. 

طبق داده‌های منتشر شده در رسانه‌ها و براساس اطلاعات مؤسسه «آکلد» که پایگاهی برای رصد اطلاعات مربوط به درگیری‌های مسلحانه است، جنگ سودان تاکنون به کشته شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر منجر شده است. با این حال، احتمال می‌رود آمار حقیقی بیش از ارقام اعلام‌شده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار