کد خبر: 1163878
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
گارد ساحلی یونان اعلام کرد دستکم ۵۹ مهاجر بامداد چهارشنبه در پی واژگونی قایقشان نزدیک سواحل این کشور غرق شدند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، گارد ساحلی یونان اعلام کرد دستکم ۵۹ مهاجر بامداد چهارشنبه در پی واژگونی و غرق شدن قایقشان نزدیک یونان غرق شدند و بیم آن می‌رود که تعداد بسیاری بیشتری مفقود شده باشند. 

به گفته مقامات یونانی، تا ظهر ۱۰۴ نفر نجات یافتند اما مشخص نیست چند نفر سوار این قایق در زمان زیر آب رفتن آن بودند. این حادثه مرگبارترین از این دست در سال جاری در نزدیکی یونان بوده است. 

گارد ساحلی یونان گفت این قایق که در راه ایتالیا بود، اواخر سه‌شنبه توسط یک هواپیمای متعلق به آژانس مرزی اتحادیه اروپا «فرونتکس» و دو کشتی مجاور در آب‌های بین‌المللی حدود ۸۰ کیلومتری شهر «پیلوس» در جنوب یونان شناسایی شد. 

به نوشته رویترز، سرنشینان آن پیشنهاد کمک مقامات یونانی را در اواخر روز سه‌شنبه رد کردند. چند ساعت بعد قایق واژگون و غرق شد که در پی آن عملیات جستجو و امداد آغاز شد. 

رسانه دولتی «ای‌آرتی» یونان اعلام کرد این قایق از شهر طُبرُق لیبی که در جنوب جزیره یونانی «کرب» قرار دارد، حرکت کرده و اغلب سرنشینان آن مردان جوان در دهه ۲۰ بودند. ملیت آن‌ها و همچنین محل آغاز حرکت قایق توسط مقامات یونانی تایید نشده است. مقامات گفتند نجات‌یافتگان به مراکز درمانی شهر «کالاماتا» منتقل شدند. 

یونان یکی از مسیرهای اصلی به اتحادیه اروپا برای مهاجران و پناهجویان از غرب آسیا، آسیا و آفریقاست. اغلب آن‌ها از ترکیه به جزایر یونان می‌روند. اما تعداد فزاینده‌ای از قایق‌ها سفر طولانی‌تر و خطرناک‌تر از ترکیه به ایتالیا از طریق یونان را در پیش می‌گیرند. 

بر اساس آمار سازمان ملل، حدود ۷۲ هزار پناهجو و مهاجر امسال وارد کشورهای اروپایی ایتالیا، اسپانیا، یونان، مالت و قبرس شدند که اغلب به ایتالیا وارد شدند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار