کد خبر: 1163667
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
وزارت دفاع روسیه:
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: ذخایر عملیاتی نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کردیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: کی یف بالغ بر ۶۰۰ نیروی خود را در محور دونتسک جنوبی از دست داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: مواضع تمرکز ذخایر عملیاتی نیروهای مسلح اوکراین و انبار مهمات و سلاح‌های تولید خارجی هدف قرار گرفت. حملات دشمن در جنوب آرتموفسک با موفقیت دفع شد؛ تلاش‌ها برای شکستن خط دفاعی روسیه ناکام ماند.

بیانیه مذکور اضافه می‌کند: در جریان نبرد در جنوب آرتموفسک حدود ۳۵۰ سرباز اوکراینی کشته و دو خودروی زرهی منهدم شد. اوکراین طی شبانه روز گذشته حین تلاش برای حمله در محور دونتسک جنوبی، ۲۷۵ سرباز، ۴ تانک و ۱۵ خودروی زرهی را خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار