کد خبر: 1163429
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
رئیس علمای اهل سنت عراق در سالروز فتوای جهاد مرجعیت اعلی برای مبارزه با تروریست‌های داعش، از کمک‌های ایران در آن زمان تجلیل کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خالد الملا، رئیس علمای اهل سنت عراق امروز (دوشنبه) در سالروز فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی، مرجعیت اعلی عراق برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش تاکید کرد زمانی که همه دنیا در‌های خود را به روی عراق بسته بودند، این ایران بود که داد عراق رسید.

براساس گزارش العهد، او در ادامه افزود: در شرایطی که فرزندان عراق برای مقابله با داعش برخاستند و الحشد الشعبی تاسیس شد، جامعه جهانی در‌های خود را به روی عراق بست. در همین شرایط جمهوری اسلامی ایران از عراق با مهمات و سلاح پشتیبانی کرد.

رئیس علمای اهل سنت عراق تاکید کرد که داعش درحال پیشروی بود بطوریکه اگر باران با برکت الحشد الشعبی بر آن نمی‌بارید چیزی از دولت و پارلمان عراق باقی نمی‌ماند.

خالد الملا فتوای آیت‌الله سیستانی را فتوایی مبارک از سوی مردی مبارک خواند که باعث شد عراق در میدان جهاد یکدست و هماهنگ بشود.

رئیس علمای اهل سنت عراق اعلام کرد از اینکه برخی می‌گویند تنها عراقی‌ها در مبارزه با داعش بپاخواستند، تعجب می‌کند. چرا که زمانی همه کشور‌ها درهایشان را بروی عراق بستند، اما ایران در‌های کمک را به روی ملت عراق گشود و مستشاران نظامی ایران نقش بزرگی در پیروزی بر گروه تروریستی داعش داشتند.

در ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه شهر نجف اشرف فتوای مرجع تقلید شیعیان عراق مبنی بر وجوب جهاد کفایی بر هرکس که توان گرفتن سلاح دارد را اعلام کرد. پس از پیش‌روی‌های آسان داعش در شمال عراق، این فتوا خون تازه‌ای بر این کشور دمید و سازمان الحشد الشعبی تشکیل شد. پس از ۳ سال نیم مبارزه با تروریست‌های داعش، الحشد الشعبی با کمک ایران توانست شمال عراق را شر تروریست‌ها پاکسازی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار