کد خبر: 1163381
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
رئیس دولت پیشبرد امور لبنان خواستار فشار سازمان ملل متحد بر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به نقض مکرر حاکمیت لبنان از سوی این رژیم شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، دولت پیشبرد امور لبنان با صدور بیانیه‌ای از برگزاری نشست میان نجیب میقاتی، رئیس دولت پیشبرد امور لبنان، عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه لبنان و ژنرال ارولدو لازارو، فرمانده کل نیرو‌های یونیفل سازمان ملل متحد در جنوب لبنان، جهت بررسی اوضاع امنیتی جنوب لبنان، خبر داد.

بر اساس این بیانیه، نجیب میقاتی، رئیس دولت پیشبرد امور لبنان، خواهان اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل متحد، جهت جلوگیری از نقض مکرر حاکمیت لبنان از سوی این رژیم و توقف عملیات مهندسی در اراضی لبنان شد؛ چرا که این اقدامات به تنش‌هایی خطرناک خواهد انجامید.

در این نشست، رئیس جمهور لبنان، ضمن بیان مجدد پایبندی این کشور نسبت به مفاد قطعنامه شماره ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد بر ادامه روند هماهنگی میان ارتش لبنان و نیرو‌های یونیفل جهت حفظ ثبات در جنوب لبنان و امتداد مرز‌های این کشور تأکید کرد.

همچنین میقاتی اعلام کرد: لبنان حق بازپس‌گیری اراضی خود را که در اشغال رژیم صهیونیستی هستند، محفوظ می‌داند.

این در حالی است که خبرنگار شبکه المنار لبنان، در توئیتی از تحرکات صهیونیست‌ها در منطقه العدیسه در جنوب لبنان خبر داد و نوشت: یک بلدوزر D ۹ به همراه یک ماشین حفاری با حمایت ۳ تانک مرکاوا، مشغول انجام عملیات مهندسی در مناطق اشغالی شهرک العدیسه در جنوب لبنان هستند و نیرو‌های ارتش لبنان نیز در برابر آنان صف‌آرایی کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار