کد خبر: 1162388
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
منطقه یورو در حالی که تولید ناخالص داخلی کشور‌های عضو آن در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، ۰.۱ درصد کاهش یافته است، رسما وارد مرحله رکود اقتصادی شد که از آن به «رکود فنی» تعبیر می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، منطقه یورو رسماً وارد رکود شده است، به طوری که آژانس آمار اتحادیه اروپا «یورواستات» امروز فاش کرد که اقتصاد این منطقه برای دومین سه ماهه متوالی دچار رکود شده است.

به گزارش پایگاه Watcher guru، تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه قبل ۰.۱ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، تولید ناخالص داخلی منطقه یورو ۰.۱ درصد کاهش یافته بود.

به گفته این سایت، از دو فصل متوالی رشد منفی در تولید ناخالص داخلی معمولاً به یک «رکود فنی» تعبیر می‌شود.

شایان ذکر است که آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا، اخیراً تأیید کرد که وارد رکود شده است. این تحول پس از شوک قیمت انرژی در سال گذشته رخ می‌دهد که بر هزینه‌های مصرف کننده در این کشور تأثیر گذاشت.

لهستان بالاترین افزایش تولید ناخالص داخلی (۳.۸٪+) را نسبت به سه ماهه قبل ثبت کرد. پس از آن لوکزامبورگ (۲.۰%+) و پرتغال (۱.۶%+) قرار دارند. بیشترین کاهش نیز در ایرلند (۴.۶٪-)، لیتوانی (۲.۱٪-) و هلند (۰.۷٪-) ثبت شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار