کد خبر: 1162320
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
رئیس جمهورخطاب به مدیران گفت: مهار تورم را با رشد تولید دنبال می‌کنیم، نمی‌خواهیم مهار تورم را با رکود دنبال کنیم کاری که در گذشته انجام شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز در جشن احیای۲۲۰ واحد تولیدی راکد در استان در محل کارخانه ماشین‌سازی تبریز اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که در جمع باصفای کارگران، مهندسان و مدیران این مجموعه و مجموعه‌های احیا شده هستم و از همه عزیزانی که در احیای این کارخانه بزرگ که به دست کارگران و مهندسان احیا شد، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این صنعت کار زیرساختی برای صنعت می‌کند، گفت: صنعت ماشین سازی بسیاری از کارخانجات به برکت کار شما تجهیز و نوسازی می‌شود؛ ماشین سازی نه فقط خود بلکه بسیاری از کارخانه کشور را نوسازی می‌کند و این زیرساخت صنعت کشور است؛ مخصوصا کار‌های نویی که انجام شده و کارگران و مدیران به من توضیح دادند.

رئیس جمهور خطاب به مدیران گفت: شما با قوت به تجهیز و پیشرفت گام بردارید؛ اگر در بخش خصوصی بود باید به یک نقطه برتر می‌رساند و کارگر جذب می‌کرد، ما اصلا مخالف اصل خصوصی‌سازی نبودیم، ولی متاسفانه در ماشین سازی این اتفاق نیافتد، کارگران زیادی از کار بیکار شدند و فقط این صنعت در حد یک زمین باقی ماند.

وی یادآور شد: دفعه قبل که به استان آمدیم، چهره‌ای از کارگران دیدم که الان متفاوت از ان زمان هستند؛ تشکر می‌کنم از شما، زیرا این کار و اراده شما بود که موفق شدیم نه من! بنده و امثال من هر جا باشیم وظیفه خود را انجام می‌دهیم؛ شما وارد میدان شدید و ثابت کردید ما می‌توانیم.

رئیسی به بازدید از غرفه صنایع احیا شده اشاره کرد و گفت: برخی از این غرفه‌دار‌ها می‌گفتند که ۵۰ تا ۳۰۰ نفر کارگر جذب کردند و همه به این نکته اشاره می‌کردند که ما هنوز در آغاز راهیم و می‌خواهیم خط تولید را دو یا سه برابر کنیم، اگر حمایت باشد این محصولات چند برابر شده و افراد زیادی جذب خواهیم کرد.

دشمن نمی‌خواهد ما در کشور تولید و اشتغال داشته باشیم

وی متذکر شد: آن چیزی که شهدا به ما آموختند، نظیر شهید باکری‌ها، این است که ما می‌توانیم! دیروز سنگر، جبهه‌ها در مناطق مختلف بود، ولی الآن سنگر این کارخانه و صنایعی است که در جای جای این کشور دارد، زیرا دشمن نمی‌خواهد ما در کشور تولید و اشتغال داشته باشیم بلکه می‌خواهد بیکاری و کمبود درآمد داشته باشیم تا از آن راه مار به به زانو دربیاورد.

رئیس جمهور گفت: تبریز اراده کرد و الان با قوت می‌گوید که ما می‌توانیم. شما نشان دادید که هم دانش کار را دارید، زیرا کارتان دانش پایه و فناوری پایه است و هم اراده دارید که تولید را ادامه دادید وهمه این‌ها زیرساخت صنایع کشور شد.

ایجاد ۶۷ هزار اشتغال با ۲۲۰ کارخانه و کارگاه در آذربایجان‌شرقی

وی گفت: با احیای ۲۲۰ کارخانه و کارگاه در استان آذربایجان‌شرقی، ۶۷ هزار نفر صاحب شغل شدند، محصول استاندارد قابل ارائه نه تنها در تبریز و کشور بلکه در منطقه رقم خورد.

رئیسی گفت: ۲۲۰ واحد در استان راه‌اندازی شده است و امروز صبح به چرم‌شهر تبریز رفتم و از نزدیک دیدم که چقدر صنعت با کیفیت بالا و کار بزرگی در تبریز انجام شده است.

تولید قدرت فقط ساخت موشک نیست بلکه همین صنایع است

رئیس جمهور ادامه داد: ساخت موشک افتخار است. ما به این که دوستان عزیز امروز محصول موشکی را تولید می‌کنند که دنیا را خیره می‌کند افتخار می‌کنیم. شما هم با احیا صنایع و راه انداختن واحد‌های راکد، تولید قدرت کردید.

رئیسی با اشاره به شهدایی نظیر تهرانی مقدم که بعد از شهادت همه وی را شناختند، گفت: الآن خیلی‌ها در حیطه خود تولید قدرت می‌کنند.

رئیس جمهور افزود: دولت و مجلس خود را مکلف بر حمایت از تولیدکنندگان می‌داند و قطعا بدانید هم حمایت مالی، هم حمایت قضایی خواهید شد.

نمی‌گذاریم حقوقی از کارگران ضایع شود

وی متذکر شد: فرمایشاتی که کارگران داشتند، بررسی و مشکلات رفع خواهد شد، اصلا نگران نباشید، ما با تمام وجود کاری خواهیم کرد تا حقوقی از کارگران ضایع نشود.

رئیسی به شعار سال اشاره کرد و گفت: در تحقق رشد تولید، ما مهار تورم را با رکود دنبال نمی‌کنیم، ما مهار تورم را با رشد تولید دنبال می‌کنیم.

تولید، داروی بسیاری از درد‌های ماست

وی ادامه داد: تولید، داروی بسیاری از درد‌های این روز‌های کشور است، تولید باشد، صادرات و درآمد افزایش می‌یابد و سهم ما در منطقه اقزایش خواهد یافت و نتیجه آن مهار تورم است.

رئیس جمهور تاکید کرد: با امید کار‌ها را دنبال کنید و به فرمایش رهبری در سخنرانی‌ها توجه داشته باشید و با تاسی به درخواست ایشان، با ایمان و امید پیش روید.

وی گفت: با احیای این ۲۲۰ واحد در حوزه صنعت، هزاران شغل ایجاد شد؛ البته اشتغالزایی افزایش خواهد داشت و با این وضع، تبسم بر لبان خانواده جا خوش خواهد کرد، زیرا بیکاری برای هر ایرانی و خانواده‌اش تاثیر منفی دارد.

تمام واحد‌های راکد و تعطیل احیا شده است

رئیسی در ادامه بیان داشت: قطعا با کمک‌های خود شما تمام واحد‌های راکد و تعطیل احیا شده است؛ البته ما ابتدای راه هستیم و کار را تمام نشده ندانیم، با تلاش هر صنعتی احیا خواهد شد، ه البته طبق گفته استاندار این ۲۲۰ واحد فقط برای صنعت بود و در حوزه‌های دیگر هم احیای واحد داریم.

وی ابراز کرد: سطح بیکاری و عدد بیکاری با این روند کاهش خواهد یافت و قطعا نشاط اجتماعی افزایش می‌یابد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یونس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
0
0
مردم قدرت خرید داشته باشند و مزدشان (که به تومان می‌گیرند) بی ارزش نشود رکود نمی‌شود
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار