کد خبر: 1162281
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
رئیس جمهور در دومین سفر استانی خود به آذربایجان شرقی، وارد تبریز شد؛ رئیس‌جمهور تاکید کرد: در دولت بر "رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و مسکن" متمرکز شده‌ایم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم ‌رئیسی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد این استان قرار گرفت.

اشتغال و مسکن دغدغه دولت است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی به منظور انجام دومین سفر دولت مردمی به این استان در تشریح اهداف و برنامه‌های سفر خود گفت: تمدن آذربایجان از کهن‌ترین تمدن‌های ایران اسلامی و پشتوانه عظیم فرهنگی نه فقط برای آذربایجان که برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر در وهله اول وضعیت اجرای مصوبات دور اول سفرها را پیگیری خواهیم کرد، افزود: برخی از این مصوبات اجرا شده و آن دسته از مصوبات که تکمیل نشده نیز پیگیری خواهند شد تا کارها بر زمین نماند و نیازها و مطالبات مردم تامین شود.

رئیسی آذربایجان شرقی را استانی فرهنگی و قطب صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی معرفی کرد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بسیاری دارد و از همه مهم‌تر جوانان کارآمد و برومندی هستند که سرمایه اصلی استان محسوب می‌شوند و با اتکا به آنها کارهای بسیاری می‌توان در این استان رقم زد.

رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای خود با اقشار مختلف مردم استان تصریح کرد: همانطور که یکی از جوانان عزیز استان در ضمن خوشامدگویی گفتند، با وجود مردان و زنان فرهیخته استان، ان‌شاالله خبرهای خوشی از آذربایجان خواهیم شنید و شاهد گام‌های بلندی در سطح استان و کشور خواهیم بود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند، آینده، بسیار روشن خواهد بود و بسیاری از مشکلاتی که امروز موجب رنج مردم عزیزمان است، به لطف خداوند متعال و با دست جوانان عزیز ان‌شاءالله برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیماتی که در دومین سفر دولت مردمی به استان در پاسخ به مطالبات مردم اتخاذ خواهد شد، گفت: از جمله مهم‌‌ترین مسائل، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و تامین مسکن است. اقدامات خوبی برای رفع این مشکلات انجام شده و با تصمیمات این سفر تکمیل خواهد شد.

جزئیات سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

در جریان سفر دو روزه رئیس جمهور به آذربایجان شرقی قرار است 22 طرح بزرگ در این استان به بهره برداری برسد.افتتاح طرحهای توسعه تراکتورسازی، بازدید از شرکت ماشین‌سازی و یک واحد تولید چرم، دیدار با هنرمندان و شعرا و دیدار مردمی در ارگ تبریز برنامه های نخستین روز سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی است.

بهره برداری از خط ریلی تبریز - بستان آباد، افتتاح سد گرمی چای میانه، دیدار با فعالان اقتصادی استان، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نشست خبری برنامه های دومین روز این سفر اعلام شده است.

وزرای کشور، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و گردشگری، سرپرست وزارت صمت، سرپرست وزارت جهادکشاورزی، معاون امور زنان و خانواده و معاون اجرائی رئیس جمهور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

در جریان این سفر برخی اعضای هیئت دولت نیز با سفر به شهرستانهای مختلف به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی خواهند کرد همچنین 29 میز خدمت با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزرا و روسای سازمانها در مرکز استان از دیروز تشکیل شده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار