کد خبر: 1162268
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در نشست ویژه خبری کالابرگ الکترونیکی که به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان کمیته اطلاع رسانی طرح برگزار شد، به تبیین اجرای سراسری این طرح پرداخت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیکی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور گفت: به منظور تامین امنیت غذایی و بهره‌مندی آحاد مختلف مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی، کلیه مشمولان دریافت یارانه می‌توانند با مراجعه به فروشگاه های عضو این طرح از یارانه یک ماه آینده خود در قالب خرید اعتباری نسبت به تهیه ۱۱ قلم کالای اساسی خانوار اقدام کنند.

عبدالله دارایی در ادامه گفت: البته از سیزدهم خرداد ماه نیز در قالب یک طرح برای خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد با افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی مواجه و در صورتی که خانوار محترم حداقل ۷۰ درصد یارانه خود را به صورت کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ گروه کالایی خرید کند، می تواند از ۲۰ درصد افزایش اعتبار برخوردار شود. یعنی تا سقف چهار میلیون ریال خرید کند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاههای اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه گفت: یارانه بگیران اختیار دارند که یارانه خود را در قالب کالابرگ الکترونیکی و خرید ۱۱ قلم گروه کالایی اختصاص دهند یا به صورت نقدی برداشت وجه نمایند و اجباری در این کار وجود نخواهد داشت. استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی فقط از فروشگاه هایی که به سامانه کاربردی «شما» متصل هستند، امکان پذیر خواهد بود و فروشگاه هایی که تمایل به شرکت در این طرح دارند باید به آدرس shoma.sfara.ir مراجعه و پس از نصب برنامه کاربردی شما نسبت به تقاضای اتصال سامانه فروشگاهی به این شبکه اقدام کنند.

دارایی در ادامه این نشست گفت: البته یارانه‌بگیران عزیز نیز که قصد استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی دارند با مراجعه به همین سامانه نسبت به ثبت نام و استعلام میزان و مانده اعتبار خود اقدام و یا از طریق شماره گیری کد*500#1463#از آخرین وضعیت ثبت نام و شمول در این طرح مطلع شوند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطرنشان شد: مردم عزیز برای اطلاع از فروشگاه های مجاز طرح کالابرگ الکترونیکی نیز با مراجعه به آدرس فوق و مشاهده فروشگاه ها و کالاهای اساسی شامل اعتبار ۱۱ قلم شامل شیر و ماست کم چرب ، پنیر سفید، گوشت سفید مرغ ، تخم مرغ ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر و برنج حبوبات و گوشت گوساله اطلاع یافته و از نحوه استفاده یارانه ماه بعد در حساب کالابرگ الکترونیکی سرپرست خانوار آگاهی پیدا کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت آن دسته از عزیزانی که هم نسبت به دهک بندی خانوار اعتراض دارند می توانند با مراجعه به سامانه حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند. در فروشگاه های زنجیره ای در صورت همراه داشتن کارت میتوان با ارائه شماره موبایل و کد ملی اقدام به خرید نمایند و در این طرح همانند خریدهای عادی هیچ هزینه و کارمزدی دریافت نخواهد شد.

عبدالله دارایی در ادامه خاطر نشان شد: کلیه کارت های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار می باشد قابلیت استفاده و خرید در این طرح داشته و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و همچنین در صورت مشاهده هرگونه کم فروشی و گرانفروشی ، پایین بودن کیفیت اجناس و یا هر مورد دیگری با سامانه ۱۲۴ وزارت صمت تماس حاصل فرمایند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون فروشگاه های افق کوروش، جانبو ، دیلی مارکت، فروشگاه هفت ، گندم طلایی، رفاه در سراسر کشور تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی است و پیگیری های لازم برای انجام سایر فروشگاه های کوچک در شهرها، دهستانها و روستاهای استان در حال انجام میباشد و یارانه بگیران عزیز میتوانند در چند مرحله از اعتبار خود از گروه ۱۱ قلم کالای اساسی خرید کنند.

دارایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ برنامه‌ای برای حذف یارانه نقدی خانوار توسط دولت وجود ندارد و تغییری در زمان واریز نقدی یارانه ها نیز صورت نخواهد پذیرفت و فقط مردم می توانند به میزان مبلغ یارانه خود یک ماه زودتر و با مراجعه به فروشگاه های متصل به صورت اعتباری از میان کالاهای مورد نظر خرید کنند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: اعتبار باقیمانده به هر میزان که باشد در زمان مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد و محدودیتی برای خرید از یک نام تجاری خاص یا یک کیفیت ثابت وجود نداشته و همه تلاش دولت در اجرای این طرح امکان فرصت استفاده اعتباری خرید کالا ها یک ماه قبل از واریز می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار