کد خبر: 1162143
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

امروزه بلوک‌های اقتصادی متعددی اعم از اوراسیا، شانگ‌های و بریکس شکل گرفته‌اند و بدون شک اقتصاد کشور‌های عضو آن‌ها از جمله ایران دارای توانمندی اقتصادی جدی‌تری هستند و با توجه به جمعیت‌شان می‌توانند اثرگذاری بیشتری بر تجارت جهانی داشته باشند.
اصغر سلیمی، عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در گفتگو با خانه ملت، در رابطه با اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به آفریقای‌جنوبی به منظور شرکت در اجلاس بریکس گفت: این سفر نشان می‌دهد دولت سیزدهم به طور جدی درصدد تحقق دیپلماسی اقتصادی بوده و در این راستا توسعه روابط تجاری و بازرگانی با کشور‌های دنیا را در دستورکار خود قرار داده است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بریکس تشکیل شده از قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که در آینده‌ای نزدیک یکجانبه‌گرایی اقتصادی دلار امریکا را در هم می‌ریزد، اظهار کرد: به عبارتی کشور‌هایی مانند چین و روسیه که تحت تحریم‌های ایالات‌متحده قرار دارند و اقتصادشان بزرگ به حساب می‌آید، پیمان‌های پولی را رقم خواهند زد که دلار از چرخه معاملات حذف شود. وی ادامه داد: این مهم در حالی است که جمهوری اسلامی نیز همواره درصدد حذف دلار در مراودات تجاری و اقتصادی بوده و عضویت ایران در بریکس، آسیب جدی‌تری به جایگاه دلار در معاملات بین‌المللی وارد می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه بلوک‌های اقتصادی متعددی اعم از اوراسیا، شانگ‌های و بریکس شکل گرفته‌اند، افزود: نباید فراموش کرد که کشور‌های غربی نیز با «گروه هفت» درصدد مقابله با این گروه‌ها هستند، اما بدون شک اقتصاد کشور‌های عضو پیمان‌های یادشده دارای توانمندی اقتصادی جدی‌تری هستند و با توجه به جمعیت‌شان می‌توانند اثرگذاری بیشتری بر تجارت جهانی داشته باشند.
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهبود و ترمیم روابط با کشور‌های دنیا برای حوزه دیپلماسی اقتصادی ایران دارای اهمیت دوچندان است، خاطرنشان کرد: طی سالیان گذشته کشور‌های دنیا به دلیل تحریم‌های امریکا از مراوده با ایران خودداری می‌کردند و این در حالی است که حضور تهران در پیمان‌های چندجانبه و منطقه‌ای موجب شده این محدودیت‌ها بی‌اثر شود و زمینه فعال شدن مراودات اقتصادی بیش از گذشته فراهم شود که در آینده‌ای نزدیک آثار مثبت آن را خواهیم دید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار