کد خبر: 1161467
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
کمیته هماهنگی مقاومت عراق از سیاست‌های عربستان سعودی انتقاد کرد و گفت که همین مسئله، مستلزم موضعگیری قاطع در برابر آن است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، کمیته هماهنگی مقاومت عراق شامگاه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای، از سیاست‌های دولت عربستان سعودی علیه شیعان این کشور و بحرین و مردم یمن انتقاد کرد.

شبکه خبری العهد ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، جهان اسلام، «درگیر رژیم‌های طاغوتی ظالم است که عربستان، نمونه آشکار آن است؛ زیرا جنایت و ظلم را به حدی رسانده است که در برابر ریختن خون ملتها، نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد».

بر اساس این بیانیه، جنایات عربستان در یمن و بحرین و توطئه‌های این کشور در عراق، فلسطین، سوریه و لبنان و اعدام و ظلم به مردم شبه‌جزیره به ویژه منطقه شرقی، پرونده سیاه این کشور را سنگین‌تر کرده است.

مقاومت عراق با بیان اینکه ریاض به دنبال ارعاب و بردگی ملتهاست تا بتواند منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی را تأمین کند، تصریح کرد، پایان بخشیدن به حضور جاسوسی و نظامی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه، تنها راهی است که عربستان از بحران‌آفرینی دست بر خواهد داشت.

در پایان این بیانیه آمده است، عربستان با اعدام‌های اخیر خود و سرکوب مخالفان، نشان داده است که به روش‌های خود ادامه خواهد داد و همین مسئله، مستلزم موضعگیری قاطع در برابر آن است و هیچ راهی جز مقاومت در برابر کشور‌های استکبار جهانی وجود ندارد.

باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین هشتم خرداد ماه جاری خبر داد که عربستان سعودی دوشنبه هفته گذشته، دو جوان بحرینی را اعدام کرد که این اعدام‌ها با استناد به «اعتراف‌های زیر شکنجه» صورت گرفته است.

به گفته دریوش «صادق ثامر» و «جعفر سلطان» دو شیعه بحرینی بودند که در جریان یک «محاکمه بسیار شرم‌آور»، محکوم به اعدام شده بودند و حکم آنان، اجرا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار