کد خبر: 1161464
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
وزیر دفاع کره‌جنوبی گفت در صورت ادامه آزمایش‌های تسلیحاتی از سوی کره‌شمالی، شورای امنیت باید این اقدام را محکوم کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، کره‌جنوبی خواستار اقدام شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اقدامات کره‌شمالی شد.

به گزارش رویترز، «لی جونگ سوپ» وزیر دفاع کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد که در صورتی که کره شمالی به تحریکات خود ادامه دهد، شورای امنیت سازمان ملل باید قطعنامه‌های جدید علیه این کشور صادر کرد.

وزیر دفاع کره‌جنوبی ادامه داد که اگر کره شمالی اقدامات تحریک آمیز دیگری همانند آزمایش هسته‌ای یا پرتاب موشک بالستیک صورت دهد، باید با تصویب قطعنامه‌هایی در شورای امنیت سازمان ملل، قدرت قاطع و متحد جامعه بین المللی را به این کشور نشان داد.

وزیر دفاع کره جنوبی از جامعه بین المللی خواست در صورت انجام آزمایش هسته‌ای از سوی کره شمالی، با تصویب قطعنامه‌های جدیدی در شورای امنیت، به پیونگ یانگ نشان دهد که هزینه تهدیدات هسته‌ای بیشتر از منافع آن خواهد بود و به انزوای بیشتر بین المللی پیونگ یانگ می‌انجامد.

روز پنج شنبه تلویزیون دولتی ژاپن از شکست پرتاب موشک ماهواره‌بر جاسوسی کره شمالی و سقوط آن در دریای زرد در غرب شبه‌جزیره کره خبر داد.

خبرگزاری دولتی ژاپن (NHK) با تأیید عملیات ناموفق پرتاب پروژه موشکی کره شمالی اعلام کرد که ماهواره «چولیما -۱» در مرحله دوم پرتاب به دلیل روشن شدن غیرعادی موتور، نیروی محرکه خود را از دست داد و سقوط کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار