کد خبر: 1161054
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
سازمان ملل برای انجام عملیات نجات ابرنفتکش «صافر» که با یک میلیون بشکه نفت در سواحل غربی یمن رها شده و خطری جدی برای محیط زیست به شمار می‌رود، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، دیوید گرسلی هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در یمن با رسیدن به محل نفتکش صافر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: از رسیدن به محل نفتکش صافر بسیار هیجان هستم. پس از دوسال زمینه سازی سیاسی و جمع‌آوری کمک مالی، اکنون عملیات درون آب آغاز خواهد شد.

هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن پیش از این اعلام کرده بود که برای آغاز عملیات نجات نفتکش آسیب دیده صافر در غرب یمن به ۳۲ میلیون دلار کمک نیاز است.

گرسلی از کشور‌های عضو سازمان ملل، بخش خصوصی و عموم مردم به خاطر کمک ۹۷ میلیون دلاری برای جلوگیری از نشت نفت از نفتکش صافر در دریای سرخ تشکر می‌کند.

وی افزود: ما بیش از هر زمان دیگری به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی نزدیک هستیم، اما برای آغاز روند نجات نفتکش صافر به ۳۲ میلیون دلار دیگر نیاز داریم.

سازمان ملل متحد اواخر اسفند گذشته اعلام کرده بود که برای جلوگیری از نشت نفت از یک ابر نفتکش در سواحل یمن یک نفتکش خریداری کرده است.

در بیانیه برنامه توسعه سازمان ملل متحد آمده بود که قرارداد خرید یک نفتکش از شرکت نفتکش‌های غول پیکر "یورانف" را امضا کرده است که بزودی برای انتقال نفت "صافر" که در سواحل یمن پهلو گرفته است، راهی این کشور خواهد شد.

نفتکش یمنی صافر، ۵ سال است که در نزدیکی بندر «رأس عیسی» در «الحدیده» لنگر انداخته و حاوی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت سبک «مأرب» است.

سازمان ملل متحد و «دولت نجات ملی» مستقر در صنعا و مورد حمایت «جنبش انصارالله» اوایل مهر ۱۳۹۹ برای تعمیر فوری نفتکش صافر در بندر الحدیده در غرب یمن توافق کردند.

بر اساس این توافق، دولت نجات ملی مستقر در صنعا با ورود تیمی از سازمان ملل متحد برای تعمیر نفتکش صافر همکاری می‌کنند.

مسئولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیشتر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود، هشدار داده و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، [این موضوع]تهدید بیشتری برای یمن و منطقه است.

آن‌ها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۰ هشدار داده و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار