کد خبر: 1161046
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت راه‌اندازی یک کریدور حمل‌و‌نقلی مناسب برای جابجایی بار و نیروی کار در مسیر ماهدشت-‌منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام-اشتهارد تاکید کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از برنا، مهدی عسگری در نودوهشتمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی البرز که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به مسئله مهم ساماندهی ۱۷ لکه صنعتی در جغرافیای این استان بیان کرد: برخی از این مناطق مانند داشلیجه، هلجرد و زیبادشت می‌تواند در بحث ساماندهی لکه‌های صنعتی به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی یک کریدور حمل‌و‌نقلی مناسب برای جابجایی بار و نیروی کار در مسیر ماهدشت و منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام تا اشتهارد که بیش از ۳هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در این شاهراه فعال است، افزود: در مجموع سالانه بالغ بر ۶۵ میلیون تن محصول توسط مجموعه‌های صنعتی در این محور تولید می‌شود.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل بعد مسافتی تقاضای اشتغال در سطح شهرک‌های صنعتی شهرستان اشتهارد پایین است و به همین دلیل واحد‌های تولیدی و کارخانه‌ای آنجا با کمبود نیروی کار مواجه است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن کارگری نمی‌تواند راهکار مناسبی برای جذب نیروی کار در شهرک‌های صنعتی مستقر در اشتهارد باشد، افزود: این مسئله خود تقاضای مهاجرت ایجاد می‌کند و نیاز‌های اشتغال واحد‌های صنعتی را پوشش نمی‌دهد.

عسگری با بیان اینکه در گذشته فاز مطالعاتی در مورد پروژه راه‌اندازی کریدوری از سمت پل کردان به منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام انجام شده است، افزود: این مطالعات را می‌توان تکمیل کرد، چون به لحاظ فنی و همچنین اقتصادی توجیه لازم را دارد و می‌تواند موجب رونق در استان شود.

وی در بخش دیگری در مورد مسئله کسری برق در بخش صنعت عنوان کرد: به جزء احداث پست برق ۴۰۰ مگاواتی باغستان در کرج اقدام عملیاتی مهمی در این حوزه انجام نشده است و حتی موضوع پست برق ۴۰۰ مگاواتی اشتهارد نیز چندین سال در حال پیگیری است و با کندی پیش می‌رود.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ این اجازه را به دولت و وزات نیرو در مورد تبدیل برق‌های منطقه‌ای به استانی داده‌ایم، اما نمی‌دانیم به چه دلیلی متوقف شده است، بنابراین خواستار ادامه فرآیند مذکور هستیم تا بتوانیم مطالبات البرز را در این مورد در سطح استان پیگیری کنیم.

وی در مورد انتظاراتی که بخش خصوصی برای اصلاح برخی سرفصل‌ها و یا بند‌ها در برنامه هفتم توسعه دارد، گفت: آماده دریافت پیشنهادات فعالان اقتصادی در این مورد هستیم و در کمیسیون تلفیق اظهارنظر‌های بخش خصوصی را طرح کرده و از آن دفاع خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار