کد خبر: 1160908
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
پرسپولیس و استقلال چهارشنبه در آخرین بازی فصل فوتبال ایران، روبروی هم قرار می‌گیرند. دو تیمی که در آماده‌ترین شرایط‌شان، قرار است فینال جام حذفی را برگزار کنند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از ورزش سه، استقلال در شرایطی چهارشنبه شب در آخرین مسابقه فصل و شاید حساس‌ترین آن‌ها مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که کوین یامگا با وجود امیدواری‌ کادرفنی و هواداران اما شرایط حضور صد درصدی در ترکیب تیمش را ندارد و البته که مصدومیت عارف غلامی هم مزید بر علت شده تا شاهد ایجاد تغییرات در خط دفاعی آبی پوشان باشیم.

ساپینتو البته با وجود نفرات خوبی که در همه خطوط دارد، سعی می‌کند به بهترین شکل ممکن ترکیب تیمش را انتخاب کند و طوری آن‌ها را آرایش بدهد که از پس قهرمان لیگ برتر بربیایند.
استقلالی‌ها با توجه به اینکه دربی برگشت لیگ برتر و قهرمانی در این مسابقات را به پرسپولیس واگذار کرده‌اند، فرصتی استثنایی برای تلافی این دو اتفاق گیرشان آمده که به راحتی از آن نمی‌گذرند. برد در یک بازی مقابل پرسپولیس و بالا بردن جام قهرمانی حذفی، این بهترین زمان برای خودنمایی پسران آبی است.

اینجا نفر به نفر بازیکنان استقلال بررسی می‌شوند:


1881401

سیدحسین حسینی
کاپیتان ملی‌پوش استقلال برای بالا بردن جام انگیزه زیادی دارد؛ او از دربی حذفی خاطرات خوبی در ذهنش ثبت شده و در بازی چهارشنبه نیز امیدوار است بتواند بار دیگر دروازه‌اش را بسته نگه دارد و حتی اگر بازی به ضربات پنالتی رفت مثل دربی 96 مثمرثمر ظاهر شود تا همچون گذشته چهره‌ای محبوب نزد استقلالی‌ها باقی بماند.حسینی بعد از یک بازی استراحت در پایان لیگ برتر در مصاف با نساجی به چارچوب برگشت و با کلین‌شیت به کار خود ادامه داد و بی‌شک برای دربی انگیزه‌اش بسیار بالاتر خواهد بود.

 

1881402

صالح حردانی
در شرایطی که استقلال کوین یامگا و رضا میرزایی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، ساپینتو خوشحال است که حردانی بعد از مصدومیت مقابل تراکتور شرایط بازی را پیدا کرده و می‌تواند در دربی بازی کند. اگرچه یامگا در روزهای گذشته به ایران برگشت اما با بررسی شرایط او توسط پزشکان مشخص شد که او هنوز شرایط بازی کردن ندارد و شاید در صورت نیاز دقایقی مقابل پرسپولیس به میدان برود. حردانی که در دربی لیگ برتر با مصدومیت یامگا جایگزین او در ترکیب شد، حالا فرصت فیکس بودن دارد و بی‌شک تمام خود را ارائه خواهد کرد.


1881403

محمدحسین مرادمند
با ادامه مصدومیت عارف غلامی و دردی که او در عضله زیر شکم احساس می‌کند، بعید است ساپینتو درباره اش ریسک کند و به همین خاطر فرصت بازی به مرادمند خواهد رسید. مدافع باتجربه آبی‌ها که پارسال نقش مهمی در قهرمانی تیمش داشت، امسال برخلاف اوایل فصل در بازی‌های پایانی فرصت بیشتری برای بازی کردن یافت و عملکرد خوبی هم داشت. مرادمند در دو بازی مقابل مس رفسنجان و تراکتور برای تیمش گلزنی کرد و حالا با تمام توان مقابل مهاجمان توانمند پرسپولیس می‌ایستد.


1881404

رافائل سیلوا
مدافع برزیلی محبوب ساپینتو اگرچه در چند بازی آخر فصل کمی استراحت کرد، اما از اول هم مشخص بود انتخاب اول سرمربی استقلال برای حضور در خط دفاع در فینال است. سیلوا با انبوهی از تجربه نقش اول خط دفاع استقلال در دربی خواهد بود. او با وجود شرایط خوب مهاجمان پرسپولیس کار سختی دارد اما بی‌شک صخره‌ای محکم هم برای آنها محسوب می‌شود. سیلوا برای آنکه مثل جام قهرمانی لیگ برتر پارسال ، تصویر جام قهرمانی حذفی را هم روی دستانش تتو کند، لحظه شماری می‌کند.


1881405

جعفر سلمانی
اعتقاد ویژه ساپینتو به سبک بازی جعفر سلمانی باعث شد تا جلالی بعد از بازگشت از جام جهانی در تیم باشگاهی اش فرصت خاصی برای خودنمایی نداشته باشد. سلمانی به طور کامل در سمت چپ استقلال جا افتاده، او در کارهای دفاعی نیز بسیار قوی‌تر شده والبته که با ارسال‌های ناگهانی و خطرناکی از این جناح و نفوذهای گاها سریعش در دربی هم می‌تواند کارساز باشد. ستاره بی‌حاشیه استقلال در پنجمین دربی خود همه کار برای موفقیت خواهد کرد.


1881406

روزبه چشمی
کاپیتان دوم استقلال در میانه میدان با آن قدرت بدنی بالا و روحیه جنگجویانه یکی از مردان کلیدی استقلال است. روزبه با تعصبی که دارد، در دربی نقش مهمی ایفا خواهد کرد. از آنجایی که در بازی‌های حساس جنگ میانه میدان بسیار اهمیت دارد، او در تقابل با هافبک‌های سرخ‌پوش یک دوئل ویژه خواهد داشت و اگر روز خوبش باشد، بی‌شک می‌تواند تلاش های پرسپولیس را نقش بر آب کند. روزبه حالا که چند روزی است طعم پدر شدن را چشیده و صاحب دوقلو شده، روحیه‌اش هم بهتر است و همه کار خواهد کرد تا حال خوب خود را با قهرمانی در دربی بهتر کند.


1881411

سعید مهری
با توجه به غیبت مهدی مهدی‌پور به دلیل محرومیت، حتی اگر خطر شکستگی بینی سعید مهری را تهدید کند، ساپینتو از او در ترکیب تیمش استفاده خواهد کرد. هافبک استقلال امسال فراتر از حد انتظارات ظاهر شده و برخلاف سال گذشته که انتقادهایی به شرایطش وجود داشت، در لیگ بیست و دوم مهره‌ای کاملا موثر بود. مهری حالا با انگیزه‌‍‌های متفاوت و احتمالا با گارد ویژه‌ای که روی صورت می‌گذارد مثل اوسیمن در جمع 11 نفره تیمش قرار می‌گیرد و امیدوار است بازهم به تیمش در مسیر قهرمانی حذفی کمک کند.


1881414

آرش رضاوند
هافبک سرحال استقلالی‌ها هفته‌ها با درد در مچ پا بازی کرد. رضاوند درست در شرایطی آسیب دید که در اوج آمادگی بود و به همین خاطر ساپینتو به زور آمپول هم که شده از این هافبک استفاده کرد. بعد از دربی لیگ و از دست رفتن شانس قهرمانی استقلال اما ساپینتو مهره موثر خود را از لیست بیرون گذاشت تا به سلامتی اش برسد و کاملا بهبود یابد. ساپینتو پیش‌بینی نبرد سخت در حذفی را کرده بود و حالا رضاوندی را در اختیار دارد که دیگر درد و تورمی در پایش نیست و سرحال و آماده می‌تواند در بازی حیثیتی به میدان برود.


1881418

مهدی قایدی
بهترین گلزن استقلال در لیگ برتر هنوز در جام حذفی پایش به گلزنی باز نشده است. او اگرچه قبل از هر چیزی برد در دربی و قهرمانی را می‌خواهد اما بدش نمی‌آید که نام خود را به عنوان گلزن در این مسابقه ثبت کند تا جلوی نامش در حذفی امسال عدد صفر نوشته نشود. قایدی در دربی گذشته با پرس من تو من یحیی گل‌محمدی مواجه شد، اما حالا قطعا ساپینتو و خودش راهی برای فرار از این محدوده درنظر گرفته‌اند. ستاره تکنیکی استقلال در آخرین بازی فصل قصد دارد نگاه‌ها را به خود خیره کند، به خصوص اینکه امیر قلعه‌نویی هم در ورزشگاه است و عملکرد او را می‌بیند.


1881419

محمد محبی
ستاره بوشهری استقلال اگرچه انبوهی از شایعات نقل و انتقالات اطرافش وجود دارد، اما الان به تنها چیزی که فکر می‌کند، دربی است. او در دو بازی گذشته مقابل پرسپولیس اگرچه در گلزنی ناکام ماند اما یک پاس گل برای ارسلان مطهری فرستاد و حالا در سومین تجربه حضور در دربی برای گلزنی انگیزه زیادی دارد. محبی در سمت راست خط حمله یک چهره ویژه محسوب می‌شود و بی‌شک برای دفاع چپ پرسپولیس روز سختی خواهد ساخت.


1881420

امیرارسلان مطهری
بهترین گلزن استقلالی‌ها در دربی، یک هدف خاص را دنبال می‌کند؛ اینکه بازهم در مصاف با پرسپولیس گل بزند و با بردن گل‌های زده اش به فراتر از 4 گل در این مسابقه بهترین گلزن استقلالی‌ تاریخ این مسابقه لقب بگیرد. ارسلان در کمال ناباوری در بازی برگشت مقابل پرسپولیس نیمکت نشین شد و حالا که ساپینتو اشتباه قبلی را تکرار نکرده،‌ برای موفقیت تیمش و البته افزایش گل‌های زده خود همه کار خواهد کرد. مطهری را می‌توان یک برگ برنده در دربی دانست، وقتی بدانیم که پرسپولیسی‌ها بر این باورند ارسلان در دربی‌ها بازیکن دیگری می‌شود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس

تیم پرسپولیس در حالی به مصاف استقلال خواهد رفت که در این بازی هیچ بازیکن محرومی ندارد و تنها در غیاب لئاندرو پریرا به مصاف حریف خواهد رفت تا یحیی گل‌محمدی ترکیب نسبتا کاملی از بازیکنان بزرگسال و چند نفر از امید و جوانان را در اختیار داشته باشد.

با این حال نکته مهم در مورد ترکیب پرسپولیس این است که یحیی در سال جدید تغییرات زیادی را در ترکیب ایجاد نکرده و تقریبا می‌تواند نفرات اصلی او برای بازی با استقلال را حدس زد. شاید حدس دشوار در مورد لیست 20 نفره سرخپوشان برای بازی باشد که احتمالا علاوه بر سیامک نعمتی، یکی از مهاجمان این تیم خارج از لیست خواهد بود.

در مجموع یحیی احتمالا علیرضا بیرانوند را در درون دروازه خواهد داشت و در مقابل او گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافعان مرکزی هستند. علی نعمتی در سمت چپ به ثبات رسیده، دانیال در سمت راست درخشیده، سرلک در هافبک دفاعی مهره موثر است و سروش این روزها به بازیساز اصلی تبدیل شده. سعید صادقی و مهدی ترابی هافبک کناری‌های پرسپولیس هستند و در خط حمله وحید امیری و عیسی آل‌کثیر، بازیکنان موردنظر یحیی به شمار می‌روند.

 

اینجا نفر به نفر بازیکنان پرسپولیس بررسی می‌شوند:

علیرضا بیرانوند
دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس و تیم‌ملی در اولین فصل بازگشت به قفس توری قرمزها، عملکرد درخشانی داشته و به زعم بسیاری از پیشکسوتان این تیم، مهره کلیدی یحیی برای برد در دربی محسوب می‌شود. بیرانوند 18 کلین‌شیت در لیگ برتر داشته و دستکش طلایی را تصاحب کرده اما جالب است بدانید تاکنون در جام حذفی نتوانسته کلین‌شیت کند.

1881424

گئورگی گولسیانی
مدافع گرجستانی قرمزها این فصل با ... دقیقه حضور در ترکیب پرسپولیس، باثبات‌ترین بازیکن قرمزها بعد از بیرانوند بوده است. گئورگی در کمال تعجب و به واسطه عملکرد خوب در پنالتی، بهترین گلزن این فصل قرمزها به حساب می‌آید. او همچنین دو گل به استقلال در بازی رفت زد اما چیزی که او را متمایز می‌کند، وجه تدافعی اوست که این بازیکن را در زمره مدافعان درخشان قرار می‌دهد.

1881429

مرتضی پورعلی‌گنجی
پورعلی به عنوان ستاره نقل و انتقالات تابستانی به پرسپولیس پیوست و به خصوص در 9 بازی اخیر، ستاره تمام عیار خط دفاعی پرسپولیس بوده است. مرتضی با هوش بالا و توانایی ویژه، یک مدافع کامل برای پرسپولیس محسوب می‌شود که کم اشتباه و پرتلاش، در خط دفاعی این تیم می‌درخشد و حالا برای سومین بار باید مهاجمان بهترین خط حمله لیگ برتر را کنترل کند.

1881430

دانیال اسماعیلی‌فر
دانیال با شش پاس گل، دومین گلساز برتر این فصل لیگ بیست و سوم است. او در دربی قبلی جدال جذابی با مهدی قایدی داشت و حالا تقابلش با ستاره استقلال، جذاب و تماشایی خواهد بود. بسیاری بر این عقیده هستند که اگر اسماعیلی‌فر موفق به کنترل قایدی شود، پرسپولیس گام بلند برای قهرمانی در جام حذفی را برخواهد داشت.

1881432

علی نعمتی
مدافع چپ‌پای پرسپولیس، این فصل فراز و نشیب زیادی داشته اما حالا تبدیل به مهره موردنظر یحیی شده و خیال او را از سمت چپ راحت کرده تا امیری را به خط حمله بفرستد. نعمتی در دربی قبلی درخشان و پرتلاش ظاهر شد و حالا امیدوار است علاوه بر عملکرد خوب در دفاع، همچون شهرآورد 98 دروازه حریف سنتی را هم باز کند.

1881439

میلاد سرلک
سرلک این فصل 26 بار برای پرسپولیس به میدان رفته تا یکی از بازیکنان باثبات تیم یحیی گل‌محمدی باشد. سرلک نبض خط مرکزی پرسپولیس را در اختیار دارد و یک مهره کلیدی در تیم یحیاست. باتوجه به پایان قرارداد، شاید این آخرین بازی سرلک باشد و او امیدوار است در این بازی به پیروزی و قهرمانی برسد.

1881433

سروش رفیعی
هافبک شماره 7 سرخپوشان در تمام بازی‌های امسال فیکس بوده و شاید یکی از عوامل تحول بنیادین در تیم پرسپولیس نیز باشد. وجه بازیسازی سروش، نمایش پرسپولیس را به آرامش و تعادل خاصی رسانده است. او علاوه بر این وجه، تلاش کرده به دفاع نیز اضافه شود و دوندگی خود را بالا ببرد. پرسپولیس امیدوار است سروش در آخرین بازی فصل هم همچون سایر بازیهای امسال، درخشان باشد.

1881438

سعید صادقی
آخرین گل پرسپولیس با پاس گل او به ثمر رسید. صادقی یک مهره خطرناک، سرعتی و تکنیکی در لیگ بیست و دوم بوده و توانسته جلوتر از سیامک نعمتی و امید عالیشاه، جایگاه خود در ترکیب اصلی را پیدا کند. فراموش نکنید پرسپولیس او را در یک دوئل نقل و انتقالاتی به خدمت گرفت و حالا زمانی است که سعید ارزش های خود را بیشتر به نمایش بگذارد.

1881437

مهدی ترابی
ترابی موثرترین بازیکن این فصل پرسپولیس بوده است. ترابی در بازی قبلی یک پنالتی گرفت و در صحنه گل دوم نیز اثرگذار بود. او که شاید بتوان لقب فوق ستاره را برایش اطلاق کرد، در دربی قبلی پاس گل مهم را به عیسی داد و حالا باید دید در این دربی چه خواهد کرد.

او 7 گل تاکنون برای پرسپولیس به ثمر رسانده اما شاید حالا زمان گل دربی فرا رسیده باشد.

1881436

وحید امیری
رهبر و کاپیتان داخل زمین پرسپولیس، کسی نیست جز بازیکنی که شماره 19. امیری به جز مدتی که به دلیل جراحی از زمین دور بود، مهره اصلی پرسپولیس بوده است. او در پست دفاع چپ، هافبک چپ و مهاجم بازی کرده و حالا در نقش پشت مهاجم، کارآمدترین بازیکن ممکن برای پرسپولیس به شمار می‌رود.

1839512

عیسی آل‌کثیر
عیسی زننده گل سوم پرسپولیس در دیدار با هوادار است. جالب اینکه مهاجم جنوبی سرخپوشان در دو بازی دیگر جام حذفی برابر گل‌گهر و سپاهان هم موفق به گلزنی شده تا برترین گلزن سرخپوشان در این مسابقات باشد. او حالا آماده است تا سومین گل خود در دربی را هم بزند.

1881435
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار