کد خبر: 1160625
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
لهستان روز دوشنبه خبر داد که از روز اول ژوئن (11 خرداد) تردد تمامی کامیون‌های روسی و بلاروسی در مرزهای این کشور منع خواهد شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، لهستان روز دوشنبه از اقدام جدیدی علیه روسیه خبر داد.

بر اساس اعلام مقامات لهستانی، از اول ماه ژوئن (11 خردادماه) تردد تمامی کامیون‌ها و خودروهای حمل بار روسی و بلاروسی از مرزهای این کشور متوقف خواهد شد.

لهستان از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در فوریه سال گذشته میلادی در اوکراین، ضمن آنکه در عمده کمک‌های تسلیحاتی از اوکراین همچون ارسال تانک و جنگنده مشارکت کرده، سیاست افزایش بودجه نظامی خود را نیز در پیش گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دولت ورشو وعده داده اندازه ارتش خود را دو برابر کرده و در سال 2023 به میزان چهار درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای بودجه نظامی هزینه کند.

رسانه‌های غربی گزارش دادند، لهستان به همراه اسلواکی تا کنون 27 فرونده جنگنده میگ-29 را برای کمک به ارتش اوکراین در جنگ با روسیه، در اختیار آن قرار داده‌ است.

چند روز قبل رهبران انگلیس و هلند به «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین قول تشکیل یک «ائتلاف جنگنده‌ها» برای ارسال جنگنده‌ اف-16 به کی‌یف را دادند اما رهبران هر دو کشور صحبتی از این که خودشان به اوکراین چنین جنگنده‌ای را بفرستند نکردند.

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان در واکنش به تشکیل این ائتلاف، با اعلام این که ارتش کشور خودش کمبود جنگنده‌های پیشرفته دارد، با اعطای جنگنده های اف-16 خود به اوکراین مخالفت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار