کد خبر: 1160435
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
سفیر قرقیزستان در تهران با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور دیدار و بر افزایش همکاری در این زمینه تاکید شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «توردکون سیدیکوف» سفیر قرقیزستان در ایران با «سحر تاج بخش» معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور و همچنین عضو شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص افزایش همکاری‌های سازمان هواشناسی کشور و سازمان هواشناسی زیرمجموعه وزارت شرایط اضطراری قرقیزستان بحث و تبادل نظر کردند.

علاوه بر این، طرفین در مورد چشم انداز همکاری‌های بین بخشی و منطقه‌ای برای تبادل اطلاعات در مورد ویژگی‌های اقلیمی دو کشور گفت‌وگو کردند.

در این زمینه امکان ایجاد مراکز اطلاعاتی برای تبادل داده‌های اقلیمی، پایش محیطی و پیش بینی بلایای طبیعی مورد توجه قرار گرفت.

طرفین بر لزوم معرفی سیستم هشدار منطقه‌ای در مورد بلایای طبیعی مانند سیل، فرسایش خاک و شور شدن خاک، افزایش سطح گرد و غبار، آلودگی هوا، بیابان زایی در کشورهای منطقه توافق کردند.

تاج‌بخش با اشاره به آمادگی طرف ایرانی برای ارتقای همکاری و تعامل با این کشور و در کل با کشورهای منطقه، برگزاری منظم جلسات آنلاین را برای بحث بیشتر در زمینه‌های همکاری مورد علاقه دوجانبه پیشنهاد کرد.

همچنین سیدیکوف پیشنهاد داد: امکان امضای تفاهم‌نامه‌های دوجانبه همکاری‌ها و همچنین سازماندهی سفرهای مشترک به قرقیزستان و ایران برای بررسی تجربیات و دستاوردهای دو کشور در زمینه هواشناسی در نظر گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار