کد خبر: 1160288
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
اهالی مناطق مختلف پاکستان از جمله «بلوچستان» با حضور در خیابان‌ها همبستگی خود را با نیروهای مسلح این کشور در نبرد با تروریست‌ها نشان دادند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، به دنبال تشدید درگیری‌ها در پاکستان و کشته شدن شماری از نیروهای ارتش پاکستان در مقابله با تروریست‌ها، اهالی شهرهای مختلف این کشور روز یکشنبه با برپایی راهپیمایی حمایت خود را از نیروهای مسلح نشان دادند.

به گزارش منابع خبری، شهروندان ایالت «بلوچستان» در پاکستان راهپیمایی ابراز همبستگی با نیروهای مسلح برگزار کردند. در تجمعی در منطقه «دوکی» در بلوچستان به رهبری سردار «خوشدل خان لونی» رئیس قبیله «لونی»، مردم با نیروهای مسلح ابراز همبستگی کردند. 

در جریان ناآرامی‌ها در پاکستان، ۲ نیروی امنیتی روز شنبه بر اثر حمله بمب‌گذار انتحاری با موتورسیکلت مملو از مواد منفجره، در شمال غرب این کشور در مرز افغانستان کشته و ۱۹ تن دیگر مجروح شدند. «عنایت الله ببر» از مقامات نظامی پاکستان گفت که کاروان نظامی در حال حرکت به سمت «وزیرستان جنوبی» بود که بمبگذار انتحاری به آن‌ها حمله کرد. 

این کشور در روزهای اخیر صحنه نا آرامی‌های سیاسی بوده است. به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست‌وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ حداقل ۹ نفر و جراحت صدها نفر انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد.

به گزارش رسانه‌های پاکستان، اقشار مختلف مردمی در شهرها و ایالت‌های دیگر نیز برای نشان دادن همبستگی خود با ارتش پاکستان در این راهپیمایی شرکت کردند. جمعیت حاضر تصاویر و دست نوشته‌‌هایی را در حمایت از نیروهای مسلح پاکستان حمل ‌کردند و علیه تروریست‌ها شعار دادند.

پاکستان عمدتا در استان‌های خیبر پختونخوا، «بلوچستان» شهر«پنجاب میانوالی» و در استان «سند» با عملیات تروریستی مواجه می‌شود. گروه «تحریک» که معمولا مسئولیت این حملات را بر عهده می‌گیرد، نزدیک به القاعده است. این گروه تروریستی تاکنون چندین حمله مرگبار در سراسر پاکستان از جمله حمله به مقر ارتش در سال ۲۰۰۹، حمله به پایگاه‌های نظامی و بمب‌گذاری در هتل «ماریوت» در اسلام آباد در سال ۲۰۰۸ انجام داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار