کد خبر: 1160282
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
سخنگوی کرملین تاکید کرد، کشورهای غربی در تمامی جبهه ها علیه روسیه جنگ به راه انداخته‌اند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی روسیه گفت، کشورش هدف جنگی که کشورهای غربی «در تمامی جبهه‌ها» علیه آن به راه انداخته‌اند قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی «روسیه-۱» بیان داشت: «جنگی به مفهوم کلی تر (علیه روسیه) وجود دارد. جنگی علیه ما در تمامی جبهه‌ها به راه انداخته شده است. چه این جبهه اقتصاد باشد، چه روابط بین دولتی و چه در حوزه اموال.»

این مقام ارشد کرملین تصریح کرد، مخالفان مسکو حالا دارند به چیزهایی که تا پیش از این مقدس نگریسته می‌َشدند دست اندازی می‌‌کنند.

پسکوف بیان داشت، روسیه به رغم این مساله، شاهد آن است که «همه بنیان‌هایی که قرار بود تزلزل ناپذیر باشند دارند در زیر پای نمایندگان مجموعه غرب فرو می‌ریزند.»

او خاطر نشان کرد: «ما باید متمرکز و قدرتمند باقی مانده و چیزی را که بهتر از هر چیز برای منافع ما مناسب باشد انجام دهیم. ما باید نسبت به چیزهایی که به ما در منتقل ساختن صریح نگرانی‌هایمان کمک می‌کنند، نسبت به چیزهایی که برای خود غیر قابل قبول می‌دانیم و نسبت به مسائلی که با آنها خواهیم جنگید سرسخت و در عین حال باز باشیم.»

پسکوف گفت، اهدافی که روسیه برای «عملیات نظامی ویژه» خود علیه اوکراین تعیین کرده تغییر نیافته‌اند و این اهداف «باید محقق شوند.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد. دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار