کد خبر: 1160250
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

رژیم صهیونیستی که از قدرت فزاینده حزب‌الله لبنان وحشت دارد، از سر استیصال و اینکه نشان دهد برای هرگونه سناریویی آمادگی دارد، رزمایشی را با شبیه‌سازی جنگ در جبهه شمالی آغاز کرده است، اما مقامات حزب‌الله گفته‌اند این اقدامات هم نمی‌تواند امنیت صهیونیست‌ها را در برابر موشک‌های مقاومت تضمین کند.
به گزارش «جوان»، رژیم صهیونیستی که این روز‌ها در داخل با موجی از اعتراضات و شکاف‌های اجتماعی مواجه است، برای فرار از این بحران‌ها به دنبال تنش‌آفرینی در خارج است. با اینکه گروه‌های مقاومت بار‌ها گفته‌اند که دنبال جنگ نیستند، اما در صورت وقوع درگیری دشمن را از کرده خود پشیمان خواهند کرد. کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دنبال ماجراجویی جدیدی است. یک هفته پس از برگزاری رزمایش منحصر به فرد حزب‌الله در مناطق جنوبی لبنان، ارتش اسرائیل هم دست به اقدامی مشابه زده است. منابع رسانه‌ای روز یک شنبه از آغاز رزمایش ارتش صهیونیستی در مناطق شمالی اراضی اشغالی، هم مرز با لبنان و سوریه خبر دادند. شبکه الجزیره با انتشار این خبر نوشت، در این رزمایش قرار است حالت‌های مختلف حمله و دفاع شبیه‌سازی شود و نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی ارتش اشغالگر در آن شرکت می‌کنند و آمادگی ارتش و سطح هماهنگی بین تسلیحات مختلف آن را آزمایش می‌کنند. به نوشته وبگاه صابرین، هدف اصلی این رزمایش دو هفته‌ای انجام تمرینات نظامی به منظور کسب آمادگی برای وقوع جنگی گسترده در مرز‌های شمالی اراضی اشغالی با شبیه‌سازی جنگ احتمالی در این منطقه است. رسانه‌های صهیونیستی تاکنون بار‌ها بر ضرورت آمادگی ارتش این رژیم برای آغاز جنگی از چند جبهه تأکید کرده‌اند، زیرا در صورت آغاز چنین جنگی به طور همزمان علیه رژیم صهیونیستی، پیش‌بینی می‌شود که تل‌آویو، توان مقابله با آن را نداشته باشد.
یک شنبه هفته پیش در آستانه بیست‌وسومین سالروز آزادسازی جنوب لبنان، حزب‌الله یک رزمایش نظامی بزرگ با هدف نمایش آمادگی‌های مقاومت برای دفاع از خاک کشورش انجام داد و در بخشی از این رزمایش، حمله به یک شهرک صهیونیست‌نشین برای اسارت سربازان صهیونیست و حمله پهپادی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شبیه‌سازی شد. رزمایشی که صهیونیست‌ها به‌شدت نسبت به آن ابراز نگرانی و آن را مقدمه‌ای برای تهاجم حزب‌الله به اراضی اشغالی عنوان کردند. روزنامه یدیعوت آحارانوت با بیان اینکه رزمایش اخیر حزب‌الله صرفاً یک رزمایش تبلیغاتی نبوده، هشدار داد که مقاومت لبنان آماده انجام حمله و ارسال تکاور به اراضی اشغالی فلسطین و گروگانگیری شهرک‌نشینان است. این رسانه صهیونیستی اذعان داشت که نگرانی واقعی اسرائیل جنگ با حزب‌الله است؛ حزب‌اللهی که می‌تواند در یک روز جنگ بیش از ۳ هزار موشک دوربرد سنگین و نقطه‌زن شلیک کند.
این درحالی است که در هفته‌های اخیر تنش‌ها بین حزب‌الله و اسرائیل تشدید شده است و رهبران مقاومت لبنان هشدار داده‌اند که در صورت ماجراجویی اشغالگران در مسجدالاقصی و قدس در کنار فلسطینی‌ها خواهند ایستاد. حتی دو ماه پیش هم به جنبش حماس اجازه دادند از جنوب لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی حملات راکتی انجام دهد. سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله بار‌ها هشدار داده که موشک‌های مقاومت به سمت اسرائیل نشانه رفته است و در صورت وقوع درگیری‌ها، تمام سرزمین‌های اشغالی را موشکباران خواهند کرد.
این مسئله مبرهن است که اسرائیل پس از روی کار آمدن احزاب راست افراطی از درون تضعیف شده است و بسیاری از سربازان و فرماندهان ارتش هم از دستورات کابینه تمرد می‌کنند و به همین دلیل نتانیاهو قصد دارد با برگزاری رزمایش‌های شبیه‌سازی نشان دهد که قدرت لازم را برای دفاع از امنیت و جان شهرک‌نشینان دارد، اما مقامات ارشد این رژیم اخیراً اعتراف کرده‌اند که همزمان نمی‌توانند در چند جبهه با گروه‌های فلسطینی و لبنان و سوریه بجنگند. این وحشت و نگرانی ناشی از این است که در ماه‌های اخیر گروه‌های مقاومت لبنان، فلسطین، سوریه و عراق گفته‌اند که در یک جبهه واحد قرار دارند و هرگونه عملیاتی علیه اشغالگران به صورت یکپارچه و هماهنگ خواهد بود و در درگیری‌های اخیر غزه هم رهبران حماس به آن اذعان کردند.
لرزش اسرائیل از ترس مقاومت
نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان دیروز در سخنانی گفت که مقاومت امروز بهترین روزهایش را پشت سر می‌گذارد و این درحالی است که رژیم صهیونیستی در بد‌ترین وضعیت خود قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری العهد، نبیل قاووق، درباره تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای برگزاری رزمایش با هدف شبیه‌سازی جنگ با محور مقاومت اظهار کرد: «مانور‌های نظامی اسرائیل که برگزار می‌شود، نشان‌دهنده قدرت آن نیست، بلکه بیانگر ضعف، ترس و ناامیدی رژیم و نگرانی شهرک‌نشینان آن است.» وی تأکید کرد: «توانایی و قدرت مقاومت باعث می‌شود که دشمن پیش از فکر کردن به راه اندازی جنگ علیه لبنان هزار بار از ترس به خود بلرزد.» وی تأکید کرد: طرف اسرائیلی می‌داند که ما از آن نمی‌ترسیم و این دشمن است که باید بترسد. اگر اسرائیل فکر می‌کند که جنگ بزرگ فقط با فلسطینی‌ها یا لبنانی‌ها خواهد بود، سخت دچار اشتباه شده است. هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله هم اعلام کرد که رژیم اسرائیل امروز احساس خطر می‌کند، زیرا مقاومت نه تنها در لبنان، بلکه در فلسطین و در جهان عرب و اسلام در حال تقویت شدن است.
حزب‌الله از سال ۲۰۰۶ وارد درگیری با اسرائیل نشده است، اما در این مدت توانسته قدرت نظامی خود را تقویت کرده و بازدارندگی در برابر دشمن ایجاد کند. دستیابی به موشک‌های نقطه زن، تولید پهپاد‌های شناسایی و تهاجمی و کسب تجارب جنگی در میدان سوریه، هراس و وحشت را به دل صهیونیست‌ها انداخته است و به همین خاطر بی‌گدار به آب نمی‌زنند. صهیونیست‌ها اعتراف کرده‌اند که نصرالله به وعده‌های خود عمل خواهد کرد و در هشداری که برای موشکباران سرزمین‌های اشغالی می‌دهد صادق است و حاضر نیستند در شرایط کنونی که از همه طرف در محاصره قرار گرفته اند، دوباره ضرب شست مقاومت لبنان را بچشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار