کد خبر: 1160211
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
پرونده پسر نوجوان که در جریان درگیری کودکانه مرتکب قتل شده، در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی می‌شود.
جلال مهرگان

یک سال قبل به مأموران پلیس تهران خبر رسید پسری نوجوان به نام یوسف در جریان درگیری مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان فوت شده‌است. همزمان با حضور پلیس در بیمارستان معلوم شد یوسف در جریان درگیری با یکی از دوستانش که رحیم نام داشت، مجروح و به علت شدت جراحت فوت شده‌است، بنابراین متهم تحت تعقیب قرار گرفت و ساعتی بعد در خانه پدرش بازداشت شد. یکی از دوستان یوسف که در جریان حادثه حضور داشت، به عنوان شاهد مورد تحقیق قرار گرفت. او گفت من و یوسف در پارک داشتیم قدم می‌زدیم که از من خواست به خیابان برویم و سیگار بخریم که قبول کردم. وقتی مقابل مغازه‌ای همان حوالی رسیدیم، با مقتول مواجه شدیم. یوسف و رحیم از قبل با هم اختلاف داشتند و زمانی که با هم مواجه شدند، یوسف خودش را به رحیم رساند و یک سیلی به صورتش زد. رحیم هم چاقویی از جیبش بیرون آورد و ضربه‌ای به سینه یوسف زد و فرار کرد.
در شاخه دیگری از بررسی‌ها، رحیم مورد تحقیق قرار گرفت. او به قتل اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفت: من و یوسف از قبل همدیگر را می‌شناختیم. فکر می‌کنم که یوسف آن روز حال خوبی نداشت و مشروب خورده‌بود. او با من تماس گرفت و خواست مقداری پول به حسابش بریزم که توجهی نکردم و گوشی را قطع کردم. چند بار مدام زنگ زد و اصرار داشت حسابش را شارژ کنم. می‌گفت، چون پشت سرش حرف زده‌ام باید به او پول بدهم که به حرفش توجه نکردم. به او گفتم که پشت سرش حرف نزده‌ام، اما به حرفم توجه نداشت و روی حرف خودش اصرار می‌کرد. گفت که سر خیابان بیا تا حسابمان را تسویه کنیم. وقتی در خیابان با هم مواجه شدیم، ناگهان حمله کرد و من را کتک زد. من عقب رفتم، اما او از زیر پیراهنش شیشه نوشابه‌ای بیرون آورد و سر جدول شکست. خواست با شیشه شکسته شده به من حمله کند. من قبل از اینکه خانه‌مان را ترک کنم، با خودم چاقو برده‌بودم. همان زمان چاقو را بیرون کشیدم و به طرفش گرفتم که بترسد و عقب بنشیند، اما توجه نکرد و چاقو به سینه‌اش فرو رفت و حادثه اتفاق افتاد. پسر نوجوان ادامه داد: من قصد نداشتم به او صدمه بزنم و حادثه ناخواسته اتفاق افتاد.
به دنبال اعتراف‌های متهم بود که وی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان اعلام کردند متهم هنگام وقوع جرم ۱۷ ساله بوده و به نظر می‌رسد که رشد عقلی نداشته‌است. با کامل شدن تحقیقات و در حالی که اولیای‌دم برای وی درخواست قصاص مطرح کرده‌اند، پرونده برای بررسی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد، بنابراین متهم به زودی مقابل هیئت قضایی محاکمه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار