کد خبر: 1160210
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵
مرد محکوم به قصاص که از چهار سال قبل به اتهام قتل یکی از دوستانش در بازداشت به سر می‌برد به احترام میلاد امام رضا (ع) بخشیده شد.
غلامرضا مسکنی

۲۹ تیرماه ۹۸ به مأموران پلیس تهران خبر رسید چند مرد جوان در پارک شقایق حوالی جنوب تهران درگیری خونینی را رقم زده‌اند. وقتی مأموران کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد به محل حادثه رسیدند، دریافتند در نزاع دست‌جمعی مرد ۳۵ ساله‌ای به نام سعید زخمی و دوستانش او را برای درمان به بیمارستان منتقل کرده‌اند.
بدین ترتیب مأموران راهی بیمارستان شدند که تیم پزشکی اعلام کرد تلاش برای نجات جان سعید نتیجه‌ای نداده و وی به دلیل شدت خونریزی به کام مرگ رفته است.
معرفی قاتل
یکی از دوستان مقتول درباره حادثه به مأموران گفت: «ساعتی قبل سعید با من تماس گرفت و خواست با هم به پارک برویم. او گفت از یکی از دوستانش به نام فرشاد مبلغی طلب دارد و قرار است با او در پارک صحبت کند. من و سعید به پارک رفتیم و دقایقی بعد هم فرشاد همراه تعدادی از دوستانش وارد پارک شد. آن‌ها ابتدا دقایقی با هم حرف زدند، اما ناگهان درگیر شدند. فرشاد و دوستانش روی سعید ریختند و او را به شدت کتک زدند. من هم تلاش کردم او را از دست آن‌ها نجات بدهم، اما موفق نشدم و از نگهبان پارک کمک خواستم که دیدم سعید زخمی شده است. او را به سرعت به بیمارستان رساندم، اما فوت کرد.»
رقیب عشقی
پس از برملا شدن هویت قاتل، مأموران پلیس فرشاد را تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه یک ماه بعد وی را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.
وی در بازجویی‌ها به قتل سعید اعتراف کرد و گفت اختلاف آن‌ها فقط به خاطر بدهی‌اش نبوده و آن‌ها رقیب عشقی هم بودند. متهم ۲۹‌ساله در ادعایی گفت: «من قماربازم و از ۱۰ سال قبل شروع به قمار کردم و الان هم معتاد به قمار هستم. پاتوق ما زیرزمین ساختمانی تجاری در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران است که به کازینوی قمار معروف است. ما در آنجا قمار می‌کنیم و معمولاً هم یک روز می‌برم و یک روز هم می‌بازم. مدتی قبل قماربازی می‌کردم و سعید هم آنجا بود. من همه پول‌هایم را باختم و از سعید خواستم مبلغی به من قرض بدهد تا قمار کنم و آنچه را باخته‌ام ببرم. او ۱۰ میلیون تومان به من داد، اما من پول او را هم باختم. به او بدهکار بودم، اما اختلاف ما زمانی شروع شد که زنی به نان نسرین پایش به قمارخانه باز شد. من عاشق او شده بودم، اما فهمیدم که سعید می‌خواهد به او پیشنهاد ازدواج بدهد. چند باری به سعید تذکر دادم، ولی فایده‌ای نداشت تا اینکه روز حادثه به بهانه اختلاف بدهی‌مان تصمیم گرفتم او را گوشمالی بدهم، اما متأسفانه در درگیری فوت کرد. من قصد قتل نداشتم و می‌خواستم او را بترسانم و الان هم پشیمان هستم.»
حکم قصاص
متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه چهارم دادگاه کیفری محاکمه شد. اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص کردند و هیئت قضایی هم وی را به قصاص محکوم کرد. رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاد شد و روی میز قاضی امین کرمانی‌نژاد قرار گرفت. متهم در یک قدمی چوبه دار قرار داشت که تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جنایی جلساتی را برای جلب رضایت اولیای دم برگزار کردند.
بخشش
در‌حالی‌که قرار بود قاتل به زودی پای چوبه دار حاضر شود، تیم صلح و سازش تلاش خود را ادامه داد تا اینکه صبح دیروز پسر و مادر مقتول به عنوان اولیای دم به دادسرا آمدند و اعلام کردند متهم را به شرط پرداخت دیه و به احترام میلاد امام رضا (ع) بخشیده‌اند. یکی از اولیای دم گفت: وقتی فهمیدیم متهم اظهار پشیمانی و توبه کرده است و از طرفی رفتارش هم در زندان خوب بوده و مسئولان زندان از او رضایت دارند، تصمیم گرفتیم به احترام میلاد امام رضا (ع) او را ببخشیم. بدین ترتیب متهم که به زندگی دوباره بازگشته است به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار