کد خبر: 1160199
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
فریدون حسن

رفتار‌ها و حرف‌های حمید سجادی متعجب‌مان می‌کند! مثلاً به این اظهارنظر او بعد از دیدار با قلعه‌نویی و عنایتی توجه کنید: «امسال ورزش ایران روز‌های مهمی را پیش‌رو دارد. بازی‌های آسیایی، انتخابی المپیک و جام ملت‌ها، تقویم شلوغ ورزش را تشکیل می‌دهند. امروز گزارشی از آخرین وضعیت تیم ملی و تیم امید دریافت کردم. حمایت از تیم‌های ایرانی در رقابت‌های آتی اولویت وزارت ورزش و جوانان در ماه‌های باقیمانده است.»
سؤال این است که مگر وزارت ورزش اولویت دیگری هم دارد که اینگونه جناب وزیر با آب و تاب از حمایت تیم‌های ایرانی حرف می‌زند. شاید هم ما نمی‌دانیم و وزارت ورزش از تیم‌های خارجی هم حمایت می‌کند، اما حالا به این نتیجه رسیده که باید در این سال مهم از تیم‌های ایرانی حمایت کند!
البته امیدواریم این حمایت تنها مختص به این سال، یعنی سال کسب سهمیه المپیک و بازی‌های آسیایی نباشد و وزارت ورزش در سال‌های غیر از این هم به فکر رشته‌های ورزشی و قهرمانان مدال‌آور آن‌ها هم باشد و صدالبته بسیار امیدواریم که چنین جلسات متحول‌کننده‌ای با مسئولان، مربیان و قهرمانان دیگر رشته‌ها که جورکش فوتبال هستند هم برگزار شود.
سجادی می‌گوید امسال سال انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی است، دو رویدادی که فوتبال در آن‌ها کوچک‌ترین نقشی ندارد، اما وزیر ورزش بعد از جلسه با سرمربیان تیم‌های ملی و امید فوتبال به این نتیجه مهم می‌رسد و آن را اعلام می‌کند. کسی چه می‌داند شاید منظور از حمایت تیم‌های ایرانی هم همین دو تیم باشد. به هر حال تجربه ثابت کرده وزارت ورزش فوتبال‌زده ایران حاضر است به قیمت دیده شدن تمام رشته‌ها را فدای فوتبال کند.
اینکه رضا عنایتی تنها چند روز پس از رسیدن به نیمکت تیم امید به دیدار وزیر می‌رود، هرچند اتفاق خوبی است، اما وقتی متوجه شویم که همین وزیر مشکلات عدیده تیم‌های مدال‌آور ایران را یا نمی‌بیند یا خود را به ندیدن می‌زند، آن وقت است که باید حتی به اظهارنظرش در خصوص حمایت از تیم‌های ایرانی شک کرد.
حمایت از ورزشکار و رشته‌های المپیکی و آسیایی باید در عمل نشان داده شود. همین حالا بسیاری از این رشته‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند. ورزشکاران المپیکی و آسیایی بعضاً حتی با فروش تجهیزات خود مراحل آماده‌سازی را طی می‌کنند، ولی خبری از حمایت نیست، آن وقت حمید سجادی با فوتبالی‌ها جلسه می‌گذارد و از سال مهم پیش‌رو و حمایت از تیم‌های ایرانی حرف می‌زند! کدام حمایت؟ این را باید از حاضران در آن جلسه پرسید.
وزیر ورزش به عنوان متولی اول و اصلی ورزش کشور باید با نگاهی عدالت‌محور به تمام رشته‌های ورزشی نگاه کند و اینطور نباشد که به سبب وجهه بیشتر یک رشته به سمت آن غش کند. سجادی به عنوان وزیری که از جنس ورزش است خوب می‌داند که وقتی پای المپیک و بازی‌های آسیایی به میان می‌آید فوتبال تقریباً به کنار می‌رود. این رشته نزدیک نیم قرن است که رنگ المپیک را به خود ندیده و سال‌هاست که در بازی‌های آسیایی هم حرفی برای گفتن ندارد. هرچند وزیر ورزش باید از فوتبال هم حمایت کند، اما نباید اینگونه باشد که به اسم حمایت از تیم‌های رشته‌های دیگر باز هم فوتبال دیده شود و بقیه کنار بروند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار