کد خبر: 1160140
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به درگیری مرزی محدود ایران و طالبان
درگیری طالبان با نیرو‌های مرزی ایران در روز شنبه با واکنش‌های مختلفی همراه بود. برخی از کاربران در آتش اختلافات دمیده و خواهان پاسخ‌های شدید به طالبان بودند

درگیری طالبان با نیرو‌های مرزی ایران در روز شنبه با واکنش‌های مختلفی همراه بود. برخی از کاربران در آتش اختلافات دمیده و خواهان پاسخ‌های شدید به طالبان بودند، اما بسیاری از کاربران تأکید داشتند که افزایش اختلافات میان ایران و هیئت حاکمه افغانستان به نفع منطقه نیست و حتی می‌تواتد فتنه‌ای از سوی امریکا و رژیم صهیونیستی باشد. این کاربران ضمن تقدیر از نیرو‌های مرزبانی و گرامیداشت دو شهید درگیری‌ها، از مسئولان خواستند تا ضمن پاسخ به طالبان و ایجاد بازدارندگی از افزایش تنش جلوگیری کرده و در دام جو‌های رسانه‌ای قرار نگیرند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.


فائزه طلایی:
ساعتی بعد از درگیری با طالبان، «وزیر خارجه طالبان: مسئله حق‌آبه از طریق گفتگو قابل حل است» دنیای فردا دنیای گفتمان بعد از موشک‌هاست.
محمد رستم‌پور:
کسی که طرفدار مقابله خشن با طالبان بوده و راهبردش در نظام مقبول نیفتاده، پروژه توئیتری افغان‌هراسی- نه طالب هراسی- راه انداخته. حفاظت از مرز و تمامیت ارضی و پاسداشت خون شهید، با استقبال از جنگ با طالبان، دو مقوله متفاوتند.
هادی کهن‌دل:
طالبان نمی‌تواند اتحاد بین مردم ایران و افغانستان را به هم بزند و در صورت قدم زدن در این مسیر، نابود خواهد شد...
مهدی محمدی:
واضح است که برنامه‌ای برای بی‌ثبات‌سازی مزمن مرز‌های شرقی ایران وجود دارد و دست‌های ناپیدار در حال خرج پولند. وقتی با خرده بازیگر‌هایی مواجهید که نه قواعد بازی را بلدند و نه سیستم مرکزی آن‌ها توان کنترل رفتارشان را دارد، گاهی برای ایجاد ثبات چاره‌ای جز استفاده عریان از زور نیست. پیام ایران در مرز‌های شرقی این است: شرارت در مرز‌های ایران هرگز تبدیل به یک کسب و کار نخواهد شد.
سیدعلی موسوی:
ایران زبان مهربان منطقه برای تک‌تک همسایگان بوده و هست... و زبانه آتش است، برای هرکه زبان نفهمد #طالبان# سیستان- و- بلوچستان جانِ ایران
عبدالله گنجی:
مثل ایران امروز و طالبان مثل سنگ و شیشه است. به هم بخورند نتیجه معلوم است. گنده‌های جهان هم جنگ با ما را از مخیله بیرون کرده‌اند. بعید است درگیری مرزی با ما از مرکزیت آنان نشئت گرفته باشد. عقلانیت نعمت بزرگی است بعضاً مانع خودکشی می‌شود. زیست به رسم همسایگی و مسلمانی راهبرد معقولی است.
رضا حاتمی‌وفا:
برخورد با طالبان باید طوری باشه که بازدارندگی ایجاد کنه. مثل برخورد با کوموله. در غیر این صورت این تقابل فرسایشی میشه و تهش چیزی که از بین میره وجاهت ایران در منطقه است.
سیدعباس صالحی:
هنر سیاستمداران در خاموش‌سازی شعله التهاب‌هاست و هنر نظامیان در اقتدار قاطع در دفاع از مرزهاست. این دو لب قیچی اگر باهم شروع و با هم تمام کنند، امنیت ملی محفوظ می‌ماند. در ارتباط با طالبان هم باید این دو باهم به پیش روند. مؤاظب باشیم موازنه را برهم نزنیم.
همت قلی‌زاده:
شهادت دو تن از سربازان رشید هنگ مرزی زابل را خدمت مردم عزیز و خانواده‌های معزز آن‌ها تسلیت عرض می‌کنم. تجاوز طالبان به مرز‌های کشور محکوم است و ان‌شاءالله اقدام قاطع و متناسب برای دفاع از مرز‌های کشور انجام شود.
ابراهیم ابراهیمی:
همه آگاهیم که تله جنگ با طالبان، راهبرد امریکا برای مهار ایران است. امریکا از جانب سه قدرت، آینده خود را در خطر می‌بیند؛ ایران، چین و روسیه! در حال حاضر راهبرد امریکا برای کنترل این سه قدرت این است که این کشور‌ها را به بهانه‌های مختلف وارد درگیری نظامی با یک کشور ثالث کند. #بصیرت
عبدالمجید خرقانی:
ضد انقلاب و برانداز‌ها هیچ عِرق و تعصبی روی ایران و ایرانی ندارن و به راحتی با کلیپ‌های فیک و قدیمی، در حال ایجاد تنش بین مردم ایران و افغانستان هستند. جواب طالبان سر جای خود، اما مراقب باشیم در پازل نقشه دشمن و ایجاد جنگ در منطقه، دست و پا نزنیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نذپو
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
0
رجز خوانی و تحریک مقامات دولتی ایران از همه بیشتر بود ،
ولی در دل ترس عمیقی از طالبان دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار