کد خبر: 1159888
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
پنتاگون از کشته شدن یکی از افسران ارشد نیروی هوایی ایالات متحده در کویت خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های آمریکایی روز شنبه به نقل از پنتاگون (وزرت دفاع آمریکا) از کشته شدن یکی از افسران ارشد نیروی هوایی این کشور در کویت خبر دادند.

بنابر ادعای منابع خبری آمریکایی، این سرگرد نیروی هوایی آمریکا روز پنجشنبه حین رانندگی در یک خودروی نظامی کشته شد.

آمریکا و کویت از سالیان گذشته در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی همکاری مشترک دارند. چندی قبل «پاتریک فرانک» فرمانده نیروی زمینی در فرماندهی مرکزی آمریکا با «خالد صالح الصباح» رئیس ستاد مشترک ارتش کویت دیدار و درباره همکاری‌های نظامی مشترک و توسعه این همکاری‌ها گفتگو کرد. آمریکا در کویت نظامیانی دارد که در پایگاه‌هایی همچون پایگاه هوایی «علی السالم» و دو پایگاه «عریفجان» و «معسکر الدوحه» مستقر هستند.

پنتاگون این حادثه را «غیر نظامی» اعلام کرده، اما با گذشت بیش از ۴۸ ساعت از این حادثه مشخصات دقیق پرسنل خود را اعلام نکرده و تنها با خانواده این نظامی ابراز همبستگی کرده است.

این چندین بار است که نظامیان آمریکا در کویت بنابر دلایل غیر معمول جان خود را از دست می‌دهند. پیشتر سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده) در بیانیه‌ای به طور رسمی از مرگ یک پرسنل ارتش این کشور مستقر در اردوگاه «عارف‌جان» در کویت خبر داده بود.

ارتش آمریکا اخیرا تمرین‌های نظامی را در کویت انجام داد و نیرو‌های آمریکایی همراه با یگان‌های زرهی کویت تمرین‌های مشترکی برگزار کردند. نیروی هوایی کویت به شدت به آمریکا وابسته است. نیروی هوایی کویت به ۱۰۷ فروند جنگنده مجهز است، اما ضعف خلبانان این کشور و عدم مهارت لازم در انجام ماموریت‌های هوایی توان انجام عملیات نیروی هوایی این کشور کوچک در حاشیه خلیج فارس را کاهش داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار