کد خبر: 1159844
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰

عزیز غضنفری در کانال شخصی خود در پیام‌رسان ایتا نوشت: متأثر از سایه انداختنِ مشکلات اقتصادی و سنگینی معضلات معیشتی بر زندگی مردم، بخش‌هایی از جامعه و خاصه برخی نیرو‌های انقلابی گمان می‌بردند که مجلس یازدهم عملکرد چندان مطلوبی ندارد. اما ارزیابی مثبت رهبر معظم انقلاب درباره مجلس قدری برای آنان غیرمنتظره نمود. رهبری، اما گفتند که با در نظر گرفتن «نگاه مجموعه‌ای» عملکرد مجلس مناسب و مطلوب است. آنچه در اینجا سخن اصلی است و اهمیت اساسی دارد یافتن و تأمل در منطق و مبنای قضاوت رهبر انقلاب اسلامی در مواجهه با شخصیت‌های سیاسی و نهادهاست. برخی بررسی‌ها نشان‌دهنده آن است که منطق ارزیابی رهبری در این باره براساس «نگاه مجموعه‌ای» و «جمع‌بندی نهایی» تنظیم شده است.
در ۲۱ دی‌ماه ۱۳۸۸ که اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس هشتم برای طرح انتقادات از عملکرد آقای لاریجانی و آقای احمدی‌نژاد به عنوان رؤسای مجلس و دولت وقت، خدمت رهبر انقلاب اسلامی رسیده بودند بعد از نقد‌های جدی و نسبتاً طولانی که مرحوم علی‌اصغر زارعی به نمایندگی از اعضای فراکسیون بیان کرد، رهبری در پاسخ فرمودند: «من این را بار‌ها گفته‌ام؛ اثبات و نفی ما نسبت به اشخاص، ناشی است از جمع‌بندی که ما نسبت به این آدم یا نسبت به این دولت یا نسبت به این جریان داریم. این به معنای این نیست که هیچ نقطه منفی‌ای در این جایی که ما داریم تأییدش می‌کنیم، نیست؛ خوب، چرا، نقطه منفی هم هست؛ منتها من وقتی مقایسه می‌کنم بین آن نقطه منفی و آن نقاط مثبت، می‌بینم که آن نقاط مثبت ترجیح پیدا می‌کند. خوب، نتیجه جمع‌بندی می‌شود این. به نظر من باید این‌جوری عمل کرد».
به‌رغم چنین شیوه‌ای که رهبر معظم انقلاب در پیش گرفته و آن را خطاب به همگان تجویز کرده‌اند، اما متأسفانه همچنان نگاه سیاه و سفید نسبت به عملکرد بازیگران سیاسی و حتی دولت‌ها و مجالس در بخش‌های مختلف جامعه و حتی عناصر انقلابی وجود دارد. در روز‌های گذشته پس از سال‌ها اظهار نظر‌های کم و بیش تند نسبت به عملکرد آقای شمخانی توسط برخی افراد و گروه‌های مختلف، وی از مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کناره‌گیری کرد. اما اندکی بعد رهبر حکیم انقلاب اسلامی وی را علاوه بر عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، که سیره رایج ایشان در این خصوص است، به عنوان مشاور سیاسی خود نیز برگزیدند.
پیش از این و مشابه احکام مسئولیت آقای شمخانی، رهبر انقلاب آقای لاریجانی را به عنوان عضو مجمع تشخیص و مشاور سیاسی خود انتخاب کرده بودند که او نیز از سوی جمعی از گروه‌ها و افراد مورد نفی قرار می‌گیرد. سخن بر سر این نیست که کم و کاستی در کارنامه امثال آقای لاریجانی و آقای شمخانی وجود ندارد، بلکه مسئله اساسی آن بوده و هست که اولاً همه خدمات سودمند این افراد و برخی دیگر یکسره نادیده گرفته شده و عجیب‌تر آن‌که به کلی خارج از دایره انقلاب معرفی می‌شوند! عناصر مؤمن و دغدغه‌مند باید با درک دشواری‌های اداره کشور و آداب حکمرانی و نیز فهم و تشخیص منطق و مبانی اقدامات رهبر معظم انقلاب اسلامی، افکار و رفتار‌های اجتماعی و سیاسی خود را سامان دهند و بکوشند در مسیر اعتدال، انصاف و واقع‌بینی حرکت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار