کد خبر: 1159774
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
مدیر عامل شرکت گاز استان البرز :
مدیر عامل شرکت گاز استان البرز دستور العمل پوشش را برای مجامع عمومی امری معمول عنوان کرد و گفت: دستور العمل حجاب و عفاف با جدیت در این شرکت پیگیری شود.

سیدرضا غفاریان در جلسه شورای فرهنگی که با محوریت عفاف و حجاب با حضور مدیر منابع انسانی، رئیس حراست، رئیس روابط عمومی و اعضای این شورا در شرکت گاز استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: حجاب و عفاف گوهر شب چراغ دین اسلام بوده و همه علما و مراجع دین بالاتفاق در مورد رعایت آن اتفاق نظر دارند.

وی ادامه داد: این موضوع از جنبه دینی، مذهبی، انسانی و ملی قابل بررسی و پرداختن به آن ضروری و واجب است و اگر جامعه نسبت به رعایت آن آگاهی پیدا کند،برای پوشش و حفظ حجاب و رعایت عفاف مشتاق خواهند بود.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: دین اسلام احکام تاسیسی و تاییدی به طور همز مان دارد که حجاب از آن جمله احکام است، زیرا که جوامع مدنی پیش از اسلام نسبت به اقتضای جغرافیایی پوشش خود را حفظ می کردند.

غفاریان بااشاره به جنبه دینی و احکام اسلامی حجاب خاطر نشان کرد: آیه 31 سوره نور، آیه 59 سوره احزاب بر حفظ حجاب تاکید کرده و هر فرد مسلمان بنا بر اقتضای دینی باید آن را رعایت کند.

وی با اشاره به فرهنگ ملی ایران و پیش از اسلام اضافه کرد: در آثاری که از آن دوران به دست ما رسیده از حجاری ها و مجسمه هایی که موجود است، هیچ نگاره بی حجابی از زن ایرانی به چشم نمی خورد حتی نگاره هایی که از همسران پادشاهان موجود است آنان را با حجاب نشان داده اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد: آموزش مهم ترین اصل اساسی برای جذب مخاطب به حفظ حجاب است و وظیفه همه عقلا و اندیشمندان است که با برشمردن مزایای حجاب برای آن تبلیغ کنند.

غفاریان حجاب را فقط محدود به دین اسلام ندانست و اظهار کرد: با مطالعه تاریخ متوجه می شویم که در سایر ادیان نیز حفظ حجاب امری مطلوب تلقی شده است، اما هجمه رسانه ای، برهنگی را فرهنگ مقبول و مطلوف معرفی کرده و در حال تبلیغ آن است و همانطور که آنان برای این فرهنگ فعالیت می کنند ما نیز باید برای ترویج فرهنگ حجاب فعالیت و تبلیغ داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به اتفاقات سال گذشته بیان کرد: بخش قابل توجهی از آن اتفاقات به دلیل بی اطلاعی و ناآگاهی بود و عده ای غرض ورز با استفاده از این ناآگاهی بر روی موج احساسات سوار شده و آن حوادث را رقم زدند.

غفاریان اظهار کرد: حاکمیت با آگاهی از آن اتفاقات برای جلوگیری از افراط ها و تفریط های احتمالی برای پوشش کارکنان دولت بخشنامه ای صادر کرده و در شرکت گازاستان البرز به دلیل حساسیت موضوع بنده مسوول اجرای صحیح آن هستم.

وی اذعان کرد: حتی در کشورهای غربی نیز برای پوشش در مجامع عمومی دستور العمل پوششی یا همان درس کد-(dress code) ابلاغ شده و همه ملزم به رعایت آن هستند، و بخشنامه پوشش در اداره، ارگان و سازمان دولتی امری متداول و معمول است که باید رعایت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار