کد خبر: 1159704
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار ادعاهای واهی رئیس جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران را هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران و با هدف جلب هر چه بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی خواند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) ۶ خرداد به ادعاهای بی اساس و اظهارات فرافکنانه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

وی این اظهارات را فرافکنی به منظور انحراف افکار عمومی و نمایشی سیاسی توأم با ادعاهای بی‌اساس توصیف کرد و آن را بی‌ارزش خواند.

به گزارش فارس، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در ادامه ادعاهای بی اساس و اتهامات تکراری علیه ایران در خصوص استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ‌ اوکراین در پیامی ویدئویی گفته که از ایران می‌خواهد در ارسال این پهپادهای مرگ‌بار به روسیه تجدیدنظر کند.

کنعانی در این ارتباط با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریعترین زمان ممکن تأکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت کند.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین بارها بر حل این موضوع از طریق سیاسی تأکید و آمادگی خود را برای حل آن اعلام کرده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی تکرار ادعاهای واهی رئیس جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران را هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران و با هدف جلب هر چه بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی برشمرد.

وی با ذکر این نکته که ادعاها و نمایش‌های سیاسى علیه جمهوری اسلامی ایران، واقعیت‌های جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد، به آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات کارشناسی با اوکراین اشاره کرد و گفت: طفره رفتن طرف اوکراینی از مذاکرات کارشناسی با طرف ایرانی به منظور بررسی ادعاها، مؤید بی‌پایه بودن آنها و وجود اهداف و انگیزه‌های خاص سیاسی در ورای اینگونه اتهام‌زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش فارس، پیش از این یک دور مذاکره با حضور هیأت‌های سیاسی و نظامی ایران و اوکراین در پی طرح ادعاهای بی اساس طرف اوکراینی و غربی‌ها مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین در مسقط پایتخت عمان برگزار شد که براساس اعلام حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه طرف اوکراین مستندی در این زمینه ارائه نکرد و ایران همچنین بارها آمادگی خود را برای برگزاری دور دوم این مذاکرات اعلام کرده  ولی اوکراین هنوز پاسخی نداده است. 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
س ه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
0
0
فریب مقامات غربی را خورده کشور و ملت اکراین را نابود کرده..... هر وقت مقامات غربی از زلنسکی حرف میزنن ما به زلنسکی اجازه دادیم فلان کار رو بکنه یا نکنه!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار