کد خبر: 1159600
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به حرکت یکنواخت پرسپولیس در طول فصل گفت: این تیم شایسته قهرمانی بود. آن‌ها از اشتباهات و غفلت رقبای خود به خوبی بهره برده و یک قهرمانی دیگر را به نام خود ثبت کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، اصغر مازیار در پاسخ به این پرسش که «چه برداشتی از لیگ برتر ایران در فصلی که گذشت دارد؟» گفت: لیگ امسال با توجه به حساسیت‌های بالا و پائین جدول، لیگ پویا و جذابی بود به ویژه اینکه در هفته‌های پایانی گل‌های زیادی را هم شاهد بودیم.

پرسپولیس شایسته قهرمانی بود؛ سپاهان و استقلال خودشان از قهرمانی دور شدند

مازیار در خصوص شرایط پرسپولیس تاکید کرد: شاگردان یحیی گل‌محمدی در طول فصل فرم یکنواخت و روند مشخصی را طی کردند و در شرایطی که رقبای این تیم امتیاز‌هایی را از دست دادند، آن‌ها موفق شدند جایگاه خود را در صدر جدول به دست آورده و آن را تثبیت کنند. آن‌ها شایسته این قهرمانی بودند و هیچ چیزی از ارزش‌های این تیم کم نخواهد کرد. اما در مقابل باید به تیم‌های مدعی لیگ هم اشاره داشت. به عنوان مثال سپاهان در بازی برابر ملوان به تساوی یک بر یک رضایت داد و مقابل تراکتور هم نتیجه را واگذار کرد تا فقط در همین دو بازی ۵ امتیاز از دست بدهد. در سوی دیگر استقلال هم در سه بازی خود که روی کاغذ برنده بود، نتوانست امتیاز‌های لازم را کسب کند و از مجموع ۹ امتیاز تنها ۲ امتیاز را به دست آورد و در عرصه رقابت، همین اتفاقات چهره تیم قهرمان را مشخص می‌کند.

وی درباره تیم مس کرمان هم که به لیگ آزادگان سقوط کرد، گفت: فوتبال و لیگ، رقابت و جدال برای قهرمانی و بقا است. ضمن احترام به هواداران مس کرمان، فکر می‌کنم بازیکنان این تیم در چند بازی امتیاز‌هایی را از دست دادند که همین مساله موجب سقوط آن‌ها شد و در یک رقابت همین امتیاز‌ها شرایط تیم‌ها را مشخص می‌کند. نکته دیگر در مورد لیگ امسال این بود که تغییرات به مراتب کمتری را شاهد بودیم، البته اگر استقلال که در طول فصل ۳ بار مدیرعامل خود را عوض کرد و نفت مسجدسلیمان که در راس کادرفنی خود تغییراتی داشت را کنار بگذاریم شرایط سایر تیم‌ها خوب و قابل قبول بود و این یک امتیاز مثبت برای لیگ برتر امسال است.

در هفته پایانی معدل گل‌ها افزایش یافت/ مسجدسلیمان پس از سقوط راحت بازی کرد

مازیار در مورد اینکه چرا تیمی مانند نفت مسجدسلیمان که ۵ گل از ۲۲ گل خود را در روز پایانی و پس از سقوط به لیگ دسته یک به ثمر رساند، خاطرنشان کرد: باید ببینیم شرایط بازی‌های هفته پایانی به چه صورت بوده، اما یکی از دلایل آن است که با مشخص شدن شرایط جدول و وضعیت تیم‌ها، استرس از روی بازیکنان برداشته شد و آن‌ها با خیال راحتر بازی کردند. از سویی دیگر نفت مسجدسلیمان به دلیل شرایطی که در جدول داشت برای نباختن بازی می‌کرد و این مسایل را باید مد نظر قرار داد البته این موضوع هم مهم است که ملوان با چه آرایشی در بازی آخر خود به میدان رفت و شاید حضور بازیکنان جوان این تیم هم دلیلی بر کسب این نتیجه باشد.

اگر به آکادمی‌ها توجه نکنیم پدیده نخواهیم داشت

این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص ظهور پدیده در لیگ برتر فوتبال ایران گفت: متاسفانه در این بخش دچار مشکل هستیم و هنوز نمی‌توانیم یک ستاره یا پدیده را معرفی کنیم. علت هم مشخص است چراکه بازیکن یک روزه ساخته نمی‌شود و نیازمند طی شدن یک پروسه و مدت زمانی مشخص است تا بتوانیم فردی را پخته و آماده حضور در زمین کنیم. بازیکن جوان نیاز به کسب تجربه در زمین بازی و اعتماد از سوی مربی خود دارد و اگر این مراحل طی شود، می‌توانیم به داشتن پدیده در لیگ امیدوار باشیم.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در این حوزه آن است که تمام یا بیشتر نگاه‌ها معطوف به تیم بزرگسالان است و همه یا بیشتر هزینه‌ها هم در این بخش انجام می‌شود، اگر بتوانیم توجه لازم را به آکادمی‌ها داشته و به خوبی فضا را مدیریت کنیم، آن وقت می‌توانیم انتظار خروجی خوب و مفید را هم داشته باشیم. پیشنهاد من برای بهتر شدن لیگ این است که مدیران عامل باشگاه‌ها و مربیان تیم‌ها حتما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ارتباط تیم‌های پایه و بزرگسالان حفظ شده تا بتوانند از ثمره و خروجی آن‌ها استفاده لازم را ببرند.

مازیار در واکنش به این سئوال که چرا چندان به بازیکنان جوان میدان داده نمی‌شود، گفت: در فوتبال همه دنبال نتیجه هستند، اما اگر قوانین تغییر کند و همه تیم‌ها را ملزم به حضور بازیکنان جوان در زمین کنند، شاید در سال‌های آینده بتوانیم خروجی مناسبی را شاهد باشیم. البته این موضوع الان هم در فهرست تیم‌ها دیده می‌شود، اما مهم این است که به بازیکنان جوان میدان داده و از آن‌ها در طول لیگ استفاده شود تا هم کسب تجربه کنند و هم در شرایط مسابقه و رقابت قرار گیرند. بدون شک اگر براساس برنامه و یک روند مشخص حرکت کنیم در سال‌های آتی می‌توانیم شاهد خروجی لازم در فوتبال ایران باشیم که هم لیگ را زیباتر می‌کند و هم پشتوانه خوبی برای تیم ملی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار