کد خبر: 1159576
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
عبدالناصر همتی - رئیس بانک مرکزی دولت روحانی- اخیرا با انتشار نموداری به ۴ برابر شدن درآمد ارزی وصولی از صادرات نفت در دولت سیزدهم اعتراف کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا؛ طبق آماری که رئیس کل بانک مرکزی دولت قبل منتشر کرده در سال ۱۳۹۹ درآمد نفتی کشور به شدت سقوط کرده است. این در حالی است که در همان سال، وزیر نفت وقت در مصاحبه‌های مختلف مدعی بود که صادرات نفت کشور رکورد تاریخی زده است!

عبدالناصر همتی - رئیس بانک مرکزی دولت روحانی- اخیرا با انتشار نموداری به ۴ برابر شدن درآمد ارزی وصولی از صادرات نفت در دولت سیزدهم اعتراف کرد.

بر اساس آماری که همتی منتشر کرده، در سال ۱۳۹۸ درآمد صادرات نفت و گاز ایران ۱۲.۶ میلیارد دلار و در سال ۱۳۹۹ حدود ۷.۵ میلیارد دلار بوده که در سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت رئیسی به ۲۲ میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۱ به ۲۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

طبق آمار منتشرشده از سوی همتی، درآمد صادرات نفت و گاز ایران در دولت رئیسی نسبت به ۲ سال پایانی دولت روحانی تقریبا ۳ تا ۴ برابر شده است.

همتی این آمار را با طعم انتقادی منتشر کرده که به نظر می‌رسد انتقاد همتی به طور غیرمستقیم به بیژن زنگنه – وزیر نفت دولت روحانی- باشد که با لو دادن شبکه دور زدن تحریم و بی‌توجهی به بازارسازی نفت، فروش نفت ایران را در مقطعی به صفر رساند وگرنه اینکه دولت رئیسی توانسته با دور زدن تحریم‌ها نفت بیشتری بفروشد که جای ایرادی ندارد و هیچ وطن‌پرستی پیدا نمی‌شود که از افزایش درآمد‌های نفتی کشور با دور زدن تحریم‌ها عصبانی شود.

طبق آماری که همتی منتشر کرده در سال ۱۳۹۹ درآمد نفتی کشور به شدت سقوط کرده است. این در حالی است که در همان سال، بیژن زنگنه در مصاحبه‌های مختلف مدعی بود که صادرات نفت کشور به شدت رشد کرده است.

به عنوان مثال در بهمن ۱۳۹۹ زنگنه اظهار داشت که صادرات نفت ایران به شدت افزایش یافته و حتی رکورد زده است!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار