کد خبر: 1159558
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
دربی ۱۰۱ بین استقلال و پرسپولیس این بار با شرایطی ویژه برگزار خواهد شد؛ دیداری در چارچوب فینال جام حذفی که حکم به خوشبختی یکی از دو تیم خواهد داد.

دربی ۱۰۱؛ جذاب و باکیفیت یا سرد و محتاطانه؟

۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲ اخبار ورزشی اخبار فوتبال ایران

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، پس از ۲۴ سال پرسپولیس و استقلال بار دیگر در فینال جام حذفی به هم رسیدند. این دو تیم پیش‌تر ۲۰ تیر ماه سال ۱۳۷۸ در فینال این مسابقات رودرروی هم قرار گرفته بودند که دو گل مهدی هاشمی‌نسب از روی نقطه پنالتی و افشین پیروانی در مقابل تک گل سهراب بختیاری‌زاده حکم به برتری ۲ بر یک سرخپوشان داد.

حالا یک فینال جذاب دیگر در راه است. پرسپولیس و استقلال روز ۳ خرداد در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که شاگردان گل‌محمدی با تک گل عیسی آل‌کثیر به برتری رسیدند. دیدار فینال یک فرصت مناسب برای پرسپولیس است که دَبِل کند و دوگانه را ببرد. قطعاً هدف گل‌محمدی و شاگردانش کسب دومین جام آن هم با برتری در دربی است تا فصل را رؤیایی تمام کنند.


در آن سو استقلال برای اعاده حیثیت و جبران مافات گام به میدان می‌گذارد. این سومین دربی ساپینتو است و او برای اینکه نشان دهد دربی‌باز است باید پیروز شود. ساپینتو که حالا جایش را در دل هواداران استقلال باز کرده به خوبی می‌داند که شکست در دیدار نهایی جام حذفی آن هم مقابل پرسپولیس می‌تواند محبوبیتش را به کمترین حد ممکن برساند. در واقع پیروزی در فینال جام حذفی تضمین کننده آینده این مربی پرتغالی است و شکست، پایان کار او. هر چند مسئولان استقلال می‌گویند قرارداد این مربی تمدید می‌شود، اما ناکامی در دو جام دلیل خوبی برای آنهاست که دنبال مربی دیگری باشند؛ البته که باید منتظر تغییرات در هیئت مدیره و تصمیمات نفرات جدید هم بود.

همه این موارد باعث می‌شود که دربی ۱۰۱ حساس‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. فینال جام حذفی خود به خود حساس است و حالا با توجه به موارد یاد شده حساسیت آن چند برابر خواهد شد. این حساسیت می‌تواند شمشیر دولبه باشد. از یک سو با توجه به نمایش خوب دو تیم در هفته‌های اخیر می‌توان به یک دربی باکیفیت و جذاب دل بست و از سوی دیگر حساسیت و ترس از شکست در تک مسابقه‌ای که حکم قهرمانی دارد این بیم را به وجود می‌آورد که مبادا دو تیم دست به عصا و محتاط گام به میدان بگذارند.

باید تا ساعت ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه ۱۰ خرداد که سوت آغاز این بازی به صدا درمی‌آید صبر کرد و دید کدام فرضیه درست از آب در خواهد آمد؛ دربی جذاب و باکیفیت یا سرد و سراسر محتاطانه؟

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
0
0
استقلال
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار