کد خبر: 1159548
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
سعید خانی پخش‌کننده فیلم سینمایی «غریب» ضمن طرح این موضوع که این فیلم باید در جنگ با کمدی‌ها در اکران نوروز پیروز می‌شد، از نبود حمایت لازم از اکران فیلم‌هایی از این جنس انتقاد کرد.

به گزارش جوان آنلاین،‌ سعید خانی مدیرعامل شرکت سینمایی خانه فیلم و پخش‌کننده فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که با ورود به چرخه اکران آنلاین پرونده اکران عمومی خود را با ثبت فروش ۱۰ میلیارد تومانی در گیشه بست، در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اهمیت حضور این فیلم در ترکیب فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۲ گفت: نوروز امسال برای اهالی سینما موقعیت ویژه و حساسی بود، چون بعد از سه سال بحرانی در پخش فیلم، بالاخره مخاطبان با سینما آشتی کردند و این تنوع نسبی در اکران باعث شد که طیف‌های مختلف به سینما بیایند.

پخش‌کننده «غریب» در مورد شرایط این فیلم در سینما‌های کشور گفت: من این فیلم را در جشنواره دیدم و علاقه‌مند شدم پخش آن را بر عهده بگیرم، اما باید بگویم به طور طبیعی فیلم‌هایی همچون «غریب» در اکران سینمایی نیازمند حمایت‌های ویژه در تبلیغات و پخش هستند تا در رقابت با آثار کمدی بتوانند مخاطبان خودش را به سینما بیاورند.

خانی اضافه کرد: باید این نکته را در نظر گرفت که تعداد زیادی از مردم ما به سینما نمی‌آیند. بخشی از این نیامدن‌ها به مسئله اقتصادی و گرانی مرتبط است، اما بخش مهمتر آن‌هایی هستند که فیلم موردنظرشان را روی پرده نمی‌بینند و رفته‌رفته با سالن‌های سینمایی قهر می‌کنند. فیلم سینمایی «غریب» از آن دست فیلم‌هایی بود که بخشی از مخاطبان پنهان سینمای ایران را فعال کرد و به سالن‌ها آورد.

پخش‌کننده «غریب» با تاکید بر اینکه این جنس آثار در رقابت با فیلم‌های کمدی باید از حمایت‌های ویژه برخوردار باشند، گفت: ما معمولاً می‌بینیم که عمدتاً نهاد‌های فرهنگی بیشتر به دنبال حمایت از تولید فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس هستند و وقتی فیلم ساخته شد رهایش می‌کنند و کاری به تبلیغات یا پخش آن ندارند.

وی ادامه داد: اینکه صداوسیما یا شهرداری، تیزر و بیلبورد برای تبلیغ یک فیلم پخش کنند بخشی از ماجراست، اما بخش مهمتر این است که سالن سینما و حمایت‌هایی برای پخش هم باید باشد که مخاطب به راحتی برود و فیلم را ببیند. حرفم این است که در زمان اکران فیلمی مثل «غریب» حداقل سالن‌های سینمایی دولتی باید کنار پخش‌کننده باشند.

این پخش‌کننده افزود: اتفاق مثبتی که درباره پخش «غریب» افتاد، این بود که حوزه هنری کنار فیلم بود. بخش مهمی از حمایت‌های لازم برای اکران این فیلم از سوی موسسه بهمن سبز صورت گرفت. این برای من خیلی ارزشمند است که ۴۲ درصد از سهم سانس‌های سینما‌های وابسته به این موسسه در اختیار فیلم سینمایی «غریب» قرار گرفت به طوری که سهم نمایش فیلم در سانس‌های بعد از ساعت ۱۶ در سینما‌های حوزه هنری بیش از ۶۶ درصد بوده است.

خانی درباره رتبه فروش فیلم «غریب» در سالن‌های سینمایی گفت: سالن‌های حوزه هنری در صدر فروش فیلم «غریب» قرار دارند و بعد از آن به ترتیب پردیس‌های سینمایی ملت، کوروش، ایران‌مال، آزادی، شمیران، شکوفه تهران و چارسو از جمله سینما‌های پرفروش این فیلم بودند.

بازگرداندن مردم به سینما از هر چیز دیگری مهمتر است

او با اشاره به اینکه این فیلم در فاصله ۶۵ روز توانسته در حدود ۲۴۰ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما بیاورد گفت: چینش فیلم‌های نوروزی به گونه‌ای بود که «غریب» باید پیروز جنگ با کمدی‌ها می‌شد. در چنین وضعیتی برای ما که برای پخش فیلم‌های بعدی برنامه‌ریزی می‌کنیم مهم است که ببینم چه میزان مخاطب در کدام سینماها، فیلم‌هایی مثل «غریب» را می‌بینند. نوع حمایت نهاد‌های سینمایی مختلف از فیلم «غریب» برای من اهمیت ویژه‌ای داشت. این مدل حمایت‌ها تکلیف من پخش‌کننده را درباره پخش آثاری با موضوع دفاع مقدس معلوم می‌کند.

مدیرعامل خانه فیلم در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر این سهم اکران گفت: این را هم بگویم که راهبری در پخش آثار سینمایی نباید فقط محدود به حمایت از سینمای دفاع مقدس باشد. وقتی یک نهاد بیشترین سهم از چرخه اکران کشور را در اختیار دارد باید نگاه ویژه‌ای به تمام آثار سینمایی داشته باشد و نمی‌تواند تولیدات مستقل یا کمدی سینما را در زنجیره پخش نادیده بگیرد. در شرایط فعلی بازگرداندن مردم به سالن‌های سینما از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار