کد خبر: 1159421
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
در آيين رونمایی از کتاب شهدای دولت آباد مطرح شد
هم‌زمان با فرا رسیدن سالگرد آزادسازی خرمشهر، آیین رونمایی از کتاب شهدای دولت‌آباد شب گذشته با حضور خانواده‌های معظم شهدا در محل مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام واقع در فلکه سوم دولت‌آباد برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از آنا، هم‌زمان با فرا رسیدن سالگرد آزادسازی خرمشهر آیین رونمایی از کتاب شهدای دولت‌آباد شب گذشته با حضور خانواده‌های معظم شهدا در محل مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام واقع در فلکه سوم دولت‌آباد برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور سرهنگ فریبرز خزایی فرمانده بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده شهدا و پدر شهید علی احمدی برگزار شد.

در این مراسم از تلاش‌های سعید معینی که در گردآوری کتاب نقش بسزایی داشت تقدیر به عمل آمد.

سرهنگ خزایی در این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته جهت جمع‌آوری و تهیه این کتاب ماندگار از خاطرات و زندگینامه و وصیت‌نامه شهدای شهرک دولت‌آباد این حرکت را برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا برای نسل امروز ما بسیار مفید و لازم دانست.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این مسیری که این عزیزان پیمودندکه امروز عزمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان کاملاً روشن و نمایان شود آن مسیر را ما هم بپیماییم و با برگزاری جلساتی این‌گونه یاد و خاطره آن عزیزان را زنده نگه داریم.

وی اضافه کرد، شهدای، جانبازان و ایثارگران ما نشان دادند هر جا که اتکا به خداوند متعال داشته باشیم ما پیروز خواهیم شد.

به گفته سرهنگ خزایی، در این ۴۴ سال از شروع انقلاب اسلامی خیلی از کشور‌ها تلاش کردند که به این انقلاب ضربه‌ای وارد کنند و رو به فروپاشی ببرند، ولی موفق نشدند.

دوران دفاع مقدس ما و تبلور آن در عملیات الی بیت‌المقدس تجلی پیدا می‌کند و فردی که این جوانان را به این اوج و تعالی رساند و حرکت انقلابی ملت بزرگ ایران را رهبری کرد حضرت امام (ره) بود، به فرزندان ما به زن و مرد ما به نسل این آموخت که در برابر دشمن ایستاده و مقاومت کنیم؛ در حقیقت ایشان درس مقاومت به نسل حاضر‌ها و نسل انقلابی ما دادند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از چیزی‌هایی که امام (ره) برای ما به یادگار گذاشتند نترسیدن از غیراست و نترسیدن از دشمن و ایستادگی رمز پیروزی این ملت است، اضافه کرد؛ خاطره‌ای از جابر احمد الصباح امیر کویت در کتاب «آن روزها» نقل شده و آن اینکه، بعد از آنکه ما جنگ را خاتمه دادیم مجلسی را در عراق توسط شیوخ منطقه تشکیل شد تا از رشادت‌های او تقدیر شود، در این کتاب بیان شده که از صدام سؤال شد، چه دلیلی داشت در دوران ۸ ساله جنگ با ایران یک‌بار لباس رزم از تن درنیاوردید؟ اما در جنگ با کویت که آن کشور را اشغال کردید یک‌بار لباس رزم به تن نکردید؟ صدام در پاسخ گفت: برای اینکه در جنگ ۸ ساله با ایران از روز اول تا روز پایان جنگ برابر مرد جنگیدم به خاطر همین لباس رزم از تن درنیاوردم، اما در مقابل خودم در کویت مردی ندیدم که لباس رزمی بر تن کنم.

وی با تأکید بر اینکه این یعنی آنکه اوج عزت و اقتدار که امام خمینی به ما آموختند، ابراز داشت: امروز و در شرایطی که دشمنان ما هجمه‌هایی را با برنامه و پیچیده علیه این ملت بزرگ دارند یقین داریم باهدایت‌های پیامبرگونه‌ی رهبری فرزانه معظم انقلاب و پیروی ملت مو من و سلحشور از این عرصه بسیار دشوار عبور خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش در این برنامه از خانواده شهدای دوران دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد و کتاب «شهدای شهرک دولت‌آباد» با حضور پدر شهید احمدی و سرهنگ خزایی رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار