کد خبر: 1159309
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
معاون بخش اوراسیای وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی ادعا کرد که کشورش مجموعه‌ای از پیشنهاد‌ها را برای تنش‌زدایی به ارمنستان و جمهوری آذربایجان ارائه کرده است!

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «دریک هوگان» (Dereck Hogan) معاون بخش اوراسیای وزارت امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه مدعی تلاش‌های این کشور در راستای حل تنش‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد.

معاون بخش اوراسیای وزارت امور خارجه آمریکا در مجلس نمایندگان کشورش در این خصوص گفت که واشنگتن مجموعه‌ای از پیشنهاد‌ها را به ارمنستان و جمهوری آذربایجان ارائه کرده است که آن‌ها اکنون در حال بررسی آن هستند!

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور خارجه آمریکا اوایل ماه می‌میزبان وزیران خارجه دو کشور بود تا پیرامون برخی از بحث برانگیزترین موضوعات، از جمله فاصله گذاری نیرو‌ها در امتداد مرز، مکانیسم حل اختلاف در معاهده که ما در تلاش برای تسهیل آن هستیم، کار کنند.

«دریک هوگان» به دیدار برنامه ریزی شده میان «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در روز‌های آتی در «کیشینو» پایتخت مولداوی نیز اشاره کرد.

تنش‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان برسر گذرگاه «لاچین» بوده است. گذرگاه لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره باغ کوهستانی متصل می‌کند.

در ۱۲ دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی، گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط زیست می‌خواندند، گذرگاه لاچین را که نیرو‌های حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده اند، مسدود کردند.

باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده‌ای نبوده و خودرو‌ها می‌توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد.

در پی ادامه دار شدن این اختلافات، ارمنستان چندی پیش به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند شکایت کرد و این دیوان نیز به نفع ایروان رأی داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار