کد خبر: 1159272
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب مدت‌هاست از مرز حمایت از معترضان گذشته و وارد حیطه دفاع از اغتشاشگران شده‌اند، تا حدی که حتی ابایی ندارند تریبون قاتلان نیرو‌های حافظ امنیت شوند.
روز سه شنبه، خبر تأیید حکم قصاص محمد قبادلو، آشوبگری که با ماشین، تعدادی از نیرو‌های فراجا را زیر گرفته و موجب شهادت یکی از آن‌ها (استوار فرید کرم‌پور) و مجروح شدن پنج تن دیگر گردید، اعلام شد.
محمد قبادلو صریحاً اعتراف کرده که سوار بر خودرو به سمت یگان موتوری نیروی انتظامی در شهر پرند هجوم برده و مأموران را زیر گرفته است. شهادت شهود و بررسی تصاویر و فیلم‌های صحنه حادثه نیز همگی به طور شفاف همین مسئله را تأیید می‌کنند. قبادلو پس از ارتکاب جرم قصد فرار داشته، اما به دلیل قرار گرفتن یک دستگاه موتورسیکلت یگان امداد در زیر خودرو، موفق به این کار نمی‌شود و در همان صحنه جرم و پس از توقف خودرو در حالی که موتور مأموران نیروی انتظامی زیر آن گیر کرده بود بازداشت شده است.
او با دو حکم، یکی اعدام به دلیل محاربه و فساد فی الارض و دیگری قصاص به دلیل کشتن مأمور نیروی انتظامی مواجه است و حالا پرونده اعدام همچنان باز است و باید منتظر نتیجه بررسی اعاده دادرسی ماند، ولی قصاص نفس او تأیید شده است.
روزنامه هم‌میهن، به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی در خصوص تأیید حکم قصاص قبادلو نوشته است: «روز گذشته اخبار مربوط به احکام بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر منتشر شد. این احکام مربوط به افرادی بود که پیش‌تر حکم اعدام آن‌ها صادر شده بود. اولین حکم مربوط به فردی به نام محمدقبادلو است. او متهم است که در اعتراضات نیمه دوم سال ۱۴۰۱، استوار فرید کرم‌پور از پرسنل ناجا را با ماشین زیر گرفته است.»
روزنامه هم میهن به سبک بی‌بی‌سی و منو تو و اینترنشنال، قبادلو را یکی از بازداشت شدگان اعتراضات می‌نامد و نه قاتل و آشوبگر. از به کار بردن لفظ «شهید» برای مأمور کشته شده نیروی انتظامی هم خودداری می‌کند. علاوه بر این، هم‌میهن تریبون بیان مواضع وکلای قاتلانی همچون قبادلو است و از انتشار مطلب در مورد مظلومیت استوار ۲۱ ساله نیروی انتظامی که وقتی به زمین افتاده، قبادلو با راندن ماشینش از روی او رد شده، خودداری می‌کند.
شبکه شرق هم با وکیل قبادلو گفتگو کرده، مواضع او را نوشته و هیچ نکته‌ای در مورد استوار فرید کرم‌پور ننوشته است و حتی از به کار بردن لفظ «شهید» برای او خودداری می‌کند تا رسانه‌اش تریبونی یک طرفه برای قاتلان و آشوبگران باشد.
زمستان گذشته هم شرق با وکیل قبادلو مصاحبه کرده و تیتر زده بود: «رضایت شاکی خصوصی؛ تنها گام باقی مانده برای ر‌هایی کامل محمد قبادلو از حکم اعدام» تا برای هر مخاطبی روشن شود که دغدغه این رسانه نجات قاتل است. در ابتدای آن مطلب آمده بود: «محمد قبادلو با ۲۲ سال سن، یکی از بازداشت شدگان جوان اعتراضات اخیر ایران است. او بنابر اعلام خبرگزاری میزان به " قتل یک مأمور نیروی انتظامی و زیر گرفتن نیرو‌های یگان ویژه" متهم شد و همزمان برایش دو پرونده تشکیل شد، یکی به اتهام محاربه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و دیگری به اتهام "قتل عمد‌" در دادگاه کیفری یک.»
چرا شبکه شرق سن و اسم قاتل را نوشته، اما خبری از مشخصات مقتول نیست؟ چون باید بدانیم قاتل جوان کم سن و ۲۲ ساله است و دلمان برای او بسوزد، اما ندانیم استوار کرم‌پور هم که با ماشین قبادلو و به دست او زیر گرفته شده، جوان ۲۱ ساله و البته کم سن‌تر نسبت به قبادلو است و بهانه‌ای برای دلسوزی نسبت به مأمور نیروی انتظامی فراهم نشود!
نکته جالب توجه دیگر این است که می‌نویسد او «بنا بر اعلام خبرگزاری میزان» متهم به قتل است، در حالی که قبادلو و پدر و مادرش قبول دارند که او مرتکب اقدام زیر گرفتن مأموران یگان ویژه و به شهادت رساندن یک جوان ۲۱ ساله شده است. قبادلو در تحقیقات مقدماتی و بازجویی به بازپرس گفته بود که با برنامه‌ریزی قبلی این کار را انجام داده و اگر ۱۰ مأمور دیگر هم همین الآن بیایند، آن‌ها را زیر خواهد گرفت! او در زمان بازسازی صحنه نیز با اعلام اینکه اصلاً پشیمان نیستم، می‌گوید: «اگر باز هم برگردم این کار را تکرار می‌کنم»!
مصاحبه‌های شرق منبع خبر بی‌بی‌سی و اینترنشنال قرار گرفته و از سوی آن‌ها بازنشر شده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
0
0
در این یکسال گذشته اغتشاشگران و محاربین ودشمنان کشورنیروهای جان برکف امنیتی رو نشانه گرفتن واز کشتن اونها هیچ ابایی ندارن
باید قاطعانه برخورد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
0
0
خدایی این روش وطن فروشی این خاینین جرم نیست دادستانی نباید ورود کند مدعی العموم تو قوه قضاییه کیه کی باید دهن اینا رو کل بگیره
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
0
0
اصلا نباید جنایت مانند قبادلو در حد یک قتل و قصاص تقلیل پیدا کنه. در این داستان اون با ماشین به صف پلیس های موتوری میزنه این بحثش متفاوت و هر جای دنیا برخورد باهاش سخت هست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار