کد خبر: 1159256
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
تکلیف فینالیست‌های جام حذفی عصر امروز و بعد از مصاف ساعت ۱۸ هوادار- پرسپولیس مشخص می‌شود. دیداری که بی‌شک یکی از هیجان‌انگیز‌ترین مصاف‌های این دوره از رقابت‌های جام حذفی است.
دنیا حیدری

پرسپولیس بعد از قهرمانی جشنی برپا نکرد و این تنها یک دلیل می‌توانست داشته باشد، اینکه سرخپوشان در فکر دبل قهرمانی هستند و بعد از بالا بردن جام قهرمانی در لیگ به دنبال کسب این موفقیت در جام حذفی نیز هستند. یحیی تنها دو روز به شاگردانش استراحت داد و تمرینات پرسپولیس خیلی زود از سرگرفته شد، آن‌هم به شکل خیلی جدی، چرا که مسیر قهرمانی در رقابت‌های حذفی از دو دیدار سخت عبور می‌کند. هوادار نخستین خان است، تیمی که هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر به شکل ناباورانه‌ای سرخپوشان را شکست داد تا قهرمانی این تیم تا هفته پایانی عقب بیفتد و حالا برای سومین مرتبه در طول سال باید برابر پرسپولیس صف‌آرایی کند و این‌بار در نیمه‌نهایی رقابت‌های حذفی کشور.

حسن اکرامی آماده بود تا با دمیدن در سوت خود بازی را خاتمه دهد، اما درست در زمانی که هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد هوادار موفق شد دروازه مدعی عنوان قهرمانی را باز کند و پرسپولیس تا بخواهد از شوک خارج شود بازی به پایان رسیده بود و سه امتیاز مهم از دست رفته بود. امروز، اما روز انتقام است؛ پرسپولیس با انگیزه و روحیه‌ای که از بالا بردن جام قهرمانی به دست آورده مهیای گرفتن انتقام از هوادار است. تیمی که آن را می‌توان استقلال کوچک خواند تا این بازی رنگ و بوی دربی به خود بگیرد. در واقع این بازی را می‌توان دربی نامحسوس دانست. حضور برخی استقلالی‌های سابق در ترکیب هوادار و همچنین ساکت الهامی روی نیمکت این تیم، هوادار را به شعبه‌ای از استقلال تبدیل کرده تا انگیزه پرسپولیس برای کسب امتیاز برابر آن دوچندان شود. اما هدف هوادار هم بی‌شک تکرار برتری مقابل سرخپوشان است، خصوصاً که حالا با کسب پیروزی نه فقط موفق به شکست قهرمان لیگ شده‌اند که می‌توانند به فینال راه یابند و شانسی هرچند اندک برای کسب عنوان قهرمانی داشته باشند و این رؤیا دلیل خوبی است تا شاگردان الهامی بهترین نمایش خود را ارائه دهند.

میل پرسپولیس به کسب برتری در این دیدار، اما تنها منوط به حضور در فینال و گرفتن انتقام بازی برگشت لیگ بیست و دوم نیست. کینه پرسپولیس از هوادار عمیق‌تر از این حرف‌هاست، چراکه نوار قهرمانی‌های پرسپولیس را در واقع همین تیم بود که پاره کرد، آن‌هم در نخستین سال حضورش در لیگ برتر!
فصل قبل هوادار در دو بازی سرنوشت‌ساز پرسپولیس را متوقف کرد و امتیاز‌های از دست داده مقابل این تیم باعث شد پرسپولیس از کورس قهرمانی جا بماند، خصوصاً در بازی دور برگشت. در واقع هوادار که در پنج مصاف قبلی با پرسپولیس تنها یک مرتبه شکست خورده، یک برد و دو تساوی مقابل پرسپولیس در کارنامه دارد. مصاف‌هایی که هر کدام تأثیر قابل توجهی در روند و عملکرد پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر طی دو سال گذشته داشته است!

این بازی می‌توانست خیلی باشکوه‌تر برگزار شود اگر به قید قرعه میزبانی به پرسپولیس می‌رسید. در آن صورت هواداران برای گرفتن جشن قهرمانی و تشویق بازیکنان جهت دبل کردن سکو‌های ورزشگاه را پر می‌کردند، اما میزبانی در این بازی برای هوادار است و سکوت سکو‌ها همان اندازه می‌تواند به تیم ساکت الهامی کمک کند که پر بودن آن به نفع یحیی و شاگردانش بود. به همین دلیل هم هوادار خواهان بازی در اکباتان بود تا با توجه به دستور شورای تأمین بدون تماشاگر از پرسپولیس میزبانی کند، اما در نهایت رأی به برگزاری بازی در ورزشگاه دستگردی داده شد. با این وجود تغییری در اصل موضوع ایجاد نشد و به گفته سازمان لیگ به دلیل مناسب نبودن زیرساخت‌های ورزشگاه دستگردی جهت حضور تماشاگران از جمله گیت‌های بلیت‌فروشی و پارکینگ، مسابقه دو تیم هوادار تهران و پرسپولیس بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

اما تنها دغدغه یحیی خالی بودن سکو‌های ورزشگاه نیست. گل‌محمدی در حالی تیمش را به عنوان قهرمان لیگ برای سومین مرتبه در طول امسال برابر هوادار روانه میدان می‌کند که هشت بازیکن تک‌اخطاره دارد که در صورت دریافت کارت زرد فینال را از دست می‌دهند. دیداری که ممکن است دربی دیگری باشد، به همین دلیل اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند یحیی را در مصاف با هوادار محتاط کند. اما احتیاط در این بازی ممکن است نتیجه دیدار برگشت پرسپولیس- هوادار را رقم بزند و رؤیای دبل را از یحیی و یارانش بگیرد! اما بی‌شک تک‌اخطاره بودن علیرضا بیرانوند، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، سعید صادقی، عیسی آل‌کثیر و دانیال اسماعیلی‌فر در روند بازی با هوادار بی‌تأثیر نخواهد بود، خصوصاً که این بازی می‌تواند بیشتر از ۹۰ یا حتی ۱۲۰ دقیقه به طول بینجامد!

این دیدار را می‌توان رویارویی گرا‌ن‌ترین و ارزان‌ترین تیم لیگ در فصل جاری خواند. ارزیابی‌های ترانسفرمارکت، پرسپولیس را با ارزش چیزی در حدود ۵/۱۲ میلیون یورو قیمت‌گذاری کرده و از آن به عنوان گران‌ترین تیم لیگ یاد می‌کند. درحالی‌که ارزش مجموع بازیکنان هوادار به لحاظ مالی تنها ۴/۴ میلیون یورو است، یعنی ارزان‌ترین تیم لیگ و حالا گران‌ترین تیم لیگ که پیشتر به هوادار باخته یک‌بار دیگر قرار است به مصاف ارزان‌ترین تیم لیگ برود. البته این بار در خلال نیمه‌نهایی لیگ برتر و باید دید هزینه‌های صرف شده می‌تواند در سرنوشت بازی تأثیری داشته باشد یا باز هم انگیزه، روحیه و شانس نتیجه را رقم می‌زند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار