کد خبر: 1159207
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
رئیس‌جمهور چین امروز در دیدار با نخست‌وزیر روسیه بر حمایت پکن از «منافع کلیدی» مسکو تأکید کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین امروز چهارشنبه در دیدار با «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه، حمایت پکن از «منافع کلیدی» مسکو را مطرح کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، چین و روسیه در سال‌های اخیر همکاری‌های اقتصادی و دیپلماتیک خود را افزایش داده اند و از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین به یکدیگر نزدیک‌تر نیز شده اند.

سفر «میخائیل میشوستین» در این هفته بالاترین سطح سفر یک مقام روسی به چین از زمان عملیات ویژه روسیه در اوکراین در سال گذشته به شمار می‌آید.

«شی جین پینگ» در دیدار امروز خود به «میخائیل میشوستین» گفت: چین و روسیه به ارائه حمایت قاطع از هم در موضوعات مربوط به منافع کلیدی یکدیگر و تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های چندجانبه ادامه خواهند داد. چین و روسیه باید همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف به سطح بالاتری برسانند و سطح همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری را بالا ببرند.

نخست وزیر روسیه هم در این دیدار اعلام کرد که مسکو و پکن در زمینه رد «آرزو‌های کشور‌های مختلف غربی برای تحمیل اراده شان علیه کشور‌های مستقل از طریق اعمال تحریم ها» تعهد مشترکی دارند.

وی در ادامه اضافه کرد: اطمینان دارم که روسیه و چین این جاه طلبی‌های خطرناک را رد خواهند کرد و شرایط مطلوب برای حصول اهداف راهبردی مشترکان را ایجاد خواهیم کرد.

نخست وزیر روسیه همچنین امروز با «لی کیانگ» نخست وزیر چین هم دیدار کرد و گفت که «روابط بین روسیه و چین در سطح بالا و بی سابقه‌ای است».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار