کد خبر: 1159143
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
عضو شورای شهر تهران خبر داد
عضو شورای شهر تهران گفت: مقرر شد ۳ ایستگاه جدید شامل ایستگاه‌های شهدای کن، شهران و شهر زیبا تا پایان مرداد ماه به بهره برداری برسد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر؛ میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکرد جدید کمیسیون برنامه و بودجه در طرح رصد ۲ مبنی بر توجه به پروژه‌های بزرگ مقیاس شهری در کنار پروژه‌های توسعه محلی اظهار کرد: امروز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بازدیدی را از خط ۶ و ۷ مترو داشتند و بدون تردید اولویت اول شورا و شهرداری امسال در حوزه شرکت راه آهن شهری تهران و شرکت بهره برداری مترو، تکمیل و تجهیز خط ۶ و ۷ مترو است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی و زمانبندی که با شهرداری تهران در بودجه سال ۱۴۰۲ داشته ایم، کار تکمیل خط ۶ و خط ۷ مترو تهران تا پایان امسال باید به پایان برسد. امسال در خط ۶، افتتاح ۵ ایستگاه جدید را می‌بایست شهرداری تهران محقق نماید. ۳ ایستگاه جدید شامل ایستگاه‌های؛ شهدای کن، شهران و شهر زیبا مقرر شده تا پایان مرداد ماه به بهره برداری برسد و ۲ ایستگاه جدید دیگر شامل ایستگاه آیت الله کاشانی و ایستگاه کوهسار هم در نیمه دوم سال جاری باید تحویل شهروندان عزیز تهران شود. جمعاً ۵ افتتاح ایستگاه در خط ۶ با افزایش طول خطوط به میزان ۵/۵ کیلومتر برنامه مدیریت شهری در خط ۶ است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر شهرداری بتواند منابع مازادی را تأمین نماید در محور جنوبی خط ۶ فاز تکمیلی و توسعه‌ای نیز پیش بینی شده که شامل اتصال ایستگاه مترو دولت آباد به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بطول ۶/۵ کیلومتر است.

مظفر افزود: امروز بازدیدی از خط ۷ مترو نیز داشتیم. برنامه و زمانبندی امسال مدیریت شهری در خط ۷ مترو تهران، افزایش ۲ کیلومتری خطوط فعلی است که باید با تکمیل ۲ ایستگاه جدید شامل ایستگاه میدان کتاب در سعادت آباد و ایستگاه ورزشگاه تختی در منطقه ۱۵ تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس کمیته بودجه تاکید کرد: انتظار داریم که در تأمین نقدینگی و منابع مالی و تخصیص نقدینگی این اولویت مدنظر شورای اسلامی شهر تهران رعایت شود چراکه بدون تردید تکمیل، تجهیز، بهره برداری و توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو به عنوان اولویت اول تعیینی در برنامه امسال مترو مدنظر است.

مظفر در پایان افزود: موضوعات دیگری در خصوص شرکت بهره برداری مترو نظیر وضعیت نیروی انسانی و موارد حسابرسی آن شرکت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار