کد خبر: 1159106
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
همزمان با روز سوم خرداد، روز آزادسازی و فتح خرمشهر، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان البرز با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و همچنین مسوولان استانی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در حاشیه آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان البرز گفت: آزادسازی خرمشهر عنایت خدا به ملت بزرگ ایران بود.
سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی افزود: در ۲۰۰ سال گذشته و دوران قاجار و پهلوی هرگاه جنگی بین ایران و کشورهای متخاصم در می‌گرفت، به علت بی کفایتی سران این ۲ حکومت و وابستگی آن‌ها به کشورهای بیگانه، بخش‌های زیادی از ایران جدا می‌شد و شکست و ناکامی نصیب کشور می‌شد.

وی با بیان اینکه در ۲۰۰ سال گذشته به علت بی کفایتی ۲ حکومت قاجار و پهلوی بیش از سه چهارم مساحت ایران بزرگ کاهش یافته است، افزود: آزادسازی خرمشهر فصل نوینی در تاریخ معاصر کشور بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ایران با تاکید بر اینکه حمله نیروهای بعثی به ایران اسلامی در حالی شکل گرفت که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نظام نوپایی را شکل داده بود و هر حکومتی در ابتدای شکل گیری با برخی ناهماهنگی‌ها مواجه است، ادامه داد: رژیم بعث عراق با سوء استفاده از ناهماهنگی‌های ابتدای انقلاب و با حمایت تسلیحاتی، مالی و تدارکاتی حدود ۴۰ کشور دنیا ضمن اینکه قصد داشت نظام مقدس اسلامی را به ظن باطل خود سرنگون کند، می‌خواست ژئوپلتیک منطقه را به نفع رژیم بعث عراق دگرگون سازد و با تصرف خرمشهر راه دسترسی مطمئنی برای عراق در منطقه خلیج فارس ایجاد کند.
اسلامی با بیان اینکه صدام جنایتکار با آن حجم از امکانات و پشتیبانی خارجی به پیروزی برق آسای خود مطمئن بود و تصور می‌کرد که با تصرف خرمشهر، در کمتر از یک هفته کلید فتح تهران را به ظن باطل خود به دست خواهد آورد، تصریح کرد: صدام به واسطه حماسه مقاومت دلیرانه مردم ایران اسلامی نه تنها سی و پنج روز در خرمشهر زمینگیر شد بلکه متوجه تفاوت بزرگ روحیه ضعیف ملت ایران در زمان پهلوی با عزم جهادی و ایمان راسخ مردم در دوران انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه مردم بر خلاف دوران پهلوی و قاجار در دوران انقلاب اسلامی به برکت قرآن، اسلام و رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) نور ایمان بر دل‌هایشان تابید و با خودباوری و تکیه بر توان و اراده خود دل از کمک بیگانگان بریدند، افزود: مردم ایران اسلامی در سوم خرداد سال ۶۱ حماسه‌ای رقم زدند که در ۲۰۰ سال گذشته نمونه‌ای مشابهی برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: می‌توان از این حماسه به عنوان نخستین پیروزی بزرگ کشور در برابر دشمن خارجی در ۲ قرن گذشته یاد کرد چرا که در دوران پهلوی و قاجار با هر تهاجم یا دسیسه خارجی بخشی از کشور جدا می‌شد و آزادی خرمشهر فصل نوین در تاریخ کشور بود که با وحدت و همدلی و تکیه بر آموزه‌های اصیل اسلامی رقم خورد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر اینکه آزادی خرمشهر از پیش زمینه های، چون اجرای عملیات هایی، چون ثامن الائمه و طریق القدس و فتح المبین بهره می‌برد، بیان کرد: پس از عزل بنی صدر خائن به فرمان امام خمینی (ره) زمینه وحدت و سپاه و همدلی رزمندگان ایران اسلامی آغاز شد و این روندی بود که پیروزی‌های بزرگ بعدی و به ویژه آزادسازی خرمشهر منجر شد.
نقش امام خمینی (ره) در پیروزی رزمندگان اسلام اسباب اقتدار ایران اسلامی را فراهم کرده
اسلامی با اشاره به نقش رهبری امام خمینی و وحدت و همدلی ایرانیان در آزاد سازی خرمشهر، عنوان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر ایران اسلامی نقش بسیار مهمی در پیروزی رزمندگان اسلام داشت به گونه‌ای که ایمان و پرورش روحیه خودباوری که او با قطع دست اجانب از ایران اسلامی به رزمندگان داده بود نه تنها در عرصه آزاد سازی خرمشهر که تا امروز اسباب اقتدار ایران اسلامی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این روند مثبت رو به جلو که با تکیه بر ایمان الهی و خودباوری ملی حاصل شده پس از رهبری مدبرانه امام خامنه‌ای نیز با قوت بیشتری مورد پیگیری قرار گرفته است تا جایی که امروز که ۴۱ سال از آزادسازی خرمشهر می‌گذرد ایران اسلامی با تکیه بر توان داخلی و مردمی خود و بدون اتکا به بیگانگان به یکی از قدرت‌های بزرگ منطقه و جهان تبدیل شده که استکبار جهانی از قدرت آن در ترس و هراس است و آزادگان و ملت‌های مستضعف جهان به قدرت آن می‌بالند و افتخار می‌کنند.
آزادسازی خرمشهر فصل نوینی در تاریخ کشور است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه آزاد سازی خرمشهر پس از ادعاهای باطل صدام در خصوص فتح برق آسای ایران یک سیلی بزرگ به او بود که اعتبارش را زیر سوال برد و توانایی نظام جدید اسلامی را به رخ جهانیان کشید، عنوان کرد: آزاد سازی خرمشهر فصل نوینی در تاریخ کشور است که از آن تاریخ به بعد اقتدار ایران اسلامی به صورت روزافزون آغاز شد و دشمنان به عنوان یک قدرت جدی و جدید منطقه‌ای روی ایران اسلامی در معادلات مختلف منطقه‌ای و بین المللی حساب باز کردند.

وی با تاکید بر اینکه هر گاه ملت بزرگ ایران تحت امر رهبری متحد و منسجم شده، پیروزی‌های بزرگی نصیب او شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان از وحدت و همدلی ملت ایران می‌هراسند و درصدد هستند از طریق رسانه‌های بیگانه مدام نسبت به ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه بکوشند که باید در برابر این مسأله با هوشیاری و تدبیر بکوشیم و الگوی آزادی خرمشهر که شامل ولایت مداری، وحدت و همدلی و خودباوری و ایمان به توان داخلی بود را در سطح جامعه پیاده سازی کنیم.

در پایان این مراسم نیروهای مسلح حاضر در میدان صبحگاه مشترک با حضور بر سر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافعان حرم و اهدای گل به آن ها ادای احترام کرده و تجدید عهد و میثاقی دوباره کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار