کد خبر: 1158990
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
رئیس ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان طی سفر رسمی به پاکستان با فرمانده ارتش این کشور دیدار و طرفین پیرامون تقویت همکاری‌های دفاعی-امنیتی رایزنی کردند.

به گزارش جوان آنلابن به نقل از ایرنا، ژنرال «ولی کریم اف» معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان در شهر راولپندی با ژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دیدار کریم اف با ژنرال عاصم در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی صورت گرفت و طرفین آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه و همکاری‌های نظامی را مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: فرمانده ارتش پاکستان و رئیس ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان درباره موضوعات مربوط به همکاری های دفاعی، امنیتی دو کشور با تاکید بر تقویت همکاری های متقابل در زمینه های نظامی رایزنی کردند.

پاکستان یکی از اولین کشورهایی است که پس از فروپاشی شوروی، استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته است. دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی و نیز در حوزه صنایع دفاعی همکاری می کنند و دولت باکو علاقمند به دریافت تجهیزات نظامی از پاکستان است.

پاکستان روابط دیپلماتیک با ارمنستان ندارد و همواره از مواضع دولت جمهوری آذربایجان در بحث قره باغ حمایت کرده است.

اسلام‌آباد مهرماه ۱۳۹۹ برخی گزارش‌ها مبنی بر حضور نظامی پاکستان در کنار نیروهای آذری بر سر درگیری‌های منطقه تحت مناقشه ناگورنو-قره‌باغ را تکذیب و بی‌اساس دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار