کد خبر: 1158843
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
وزیر ورزش و جوانان گفت: امسال سال حساسی برای ورزش کشور است و ما وظیفه داریم که بیشتر از گذشته در خدمت ورزشکاران باشیم.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حمید سجادی در بازدید از اردوی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: حداقل کار ما این بود که خدمت عزیزان برسیم و به آنها خسته نباشید بگوییم و صحبت‌های آنها را بشنویم. اگر نکته‌ای است که نیاز به حمایت وزارت ورزش دارد ما تلاش می‌کنیم بیشتر از گذشته در خدمت عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: امسال سال بسیار حساسی است، چون هم بازی‌های آسیایی را داریم و سال قبل از المپیک است. ما هم وظیفه داریم بیشتر از گذشته در خدمت ورزشکاران خوب کشورمان باشیم. مردم فهیم و ورزش دوستی داریم و اقبال جامعه به ورزش نسبت به دورانی که من و ساعی ورزش می‌کردیم فرق کرده است. کردم فهیم وقتی متوجه اعزام ورزشکاران به مسابقات می‌شوند، پیگیر نتایج می‌‌شوند. باید به حس مردم احترام بگذاریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و هم مسابقات جهانی و از همه مهمتر بازی‌های کسب سهمیه المپیک را پیش رو داریم که ورزشکاران ما باید در این رقابت‌ها شرکت کنند. تیم‌های ملی تکواندو برنامه‌ریزی های خودشان را دارند و حداقل کار ما این است که خدمت عزیزان برسیم و به آنها خسته نباشید بگوییم و صحبت آنها را در خصوص مشکلاتی که وجود دارد بشنویم و در راستای هر چه بهتر شدن عملکرد فدراسیون در تمامی زمینه‌ها به آنها کمک کنیم. در واقع همیشه نکاتی وجود دارد که نیاز به ورود وزارت ورزش است. امیدوارم بتوانیم به خوبی در خدمت جامعه ورزش باشیم. من بار دیگر هم تکرار می‌کنم امسال سال بسیار مهمی را پیش‌رو داریم و تیم‌های ملی تلاش می‌کنند تا بهترین نتایج را کسب کنند. وظیفه ما این است که در کنار ورزشکاران باشیم وبه آنها کمک کنیم که در راستای کسب مدال به خوبی پیش بروند. 

وی افزود: اقبال جامعه امروز خیلی نسبت به گذشته فرق کرده است و مردم وقتی متوجه می شوند یک تیم ورزشی راهی رقابت‌های بین المللی می شود پیگیر نتایج آنها می شوند. زمانی که ما ورزش می‌کردیم شاید به شکل امروزی ورزش اهمیت نداشت و کسی دنبال نمی‌کرد. خداراشکر می‌کنم که امروز مردم ورزش را دنبال می کنند و در مقابل هم ما باید به مردم کشورمان احترام بگذاریم. 

سجادی در خصوص چالش‌های موجود در فدراسیون تکواندو و فدراسیون های ورزشی عنوان کرد: در حال حاضر امسال ما نیاز به حمایت مادی و معنوی داریم فدراسیون تکواندو هم با توجه به برنامه ریزی که دارد اعزام های متعددی به مسابقات بین المللی دارد که وزارت ورزش وظیفه دارد از آن حمایت کند تا یک به یک محقق شود و به هدفی که دنبال می کنند برسند. ساعی به من اعلام کرد  که از 2 هفته آینده 250 تکواندو کار وارد اردوهای تیمملی خواهند شد اما ما ظرفیت پذیرش این تعداد ورزشکار را نداریم. وظیفه وزارت ورزش حمایت از فدراسیون ها در این زمینه است و باید در خصوص امکانات و زیر ساخت‌ها برنامه ریزی دقیقی را انجام دهیم. فدراسیون تکواندو در حال حاضر با توجه به سایر فدراسیون های ورزشی شرایط بهتری دارد. هرچند در کار اجرایی چالش زیاد است اعزام‌ تیم‌های خود بزرگترین چالش محسوب می شود که باید همه موارد را در نظر گرفت. کار اجرایی دیکته نا نوشته است و دیکته نانوشته غلط ندارد.

وزیر ورزش در خصوص دوپینگ های صورت گرفته در تکواندو و حواشی این موضوع گفت: خبرهای مقدماتی این موضوع را که شنیدم برایم بسیار مهم بود و در این خصوص هم دستورات ویژه‌ای دادم تا بخش‌های مربوط وزارت ورزش ورود کنند و به واقعیت برسند و موضوع را به صورت دقیق بررسی کنند. دوپینگ اشتباه یک ورزشکار است و قوانین دوپینگ می‌گوید تست دوپینگ را از هرکسی که می‌گیرند باید خود او جوابگو باشد. مثلا اگر تست دوپینگ ورزشکار مثبت شود خود ورزشکار باید پاسخگو باشد. اینکه ورزشکار بگوید به من یک چیزی دادند و من خوردم و نمیدانستم آن چیست ورزشکار را تبرئه نمی‌کند. اما نکاتی که وجود دارد قابل رسیدگی است و بدون اینکه هادس ساعی با من صحبت کند خودم به این موضوع ورود کردم و منتظر رساندن خبر به صورت سیستماتیک نشدم. در خیلی از مواقع اینچونه عمل می‌کنم و منتظر نمیمانم تا به من چیزی بگویند خبری را بشونم بلافاصله پیگیری می‌کنم. 

وی افزود: قبول کردن حضور در فدراسیون تکواندو بعد از این اتفاقات برای تکواندو لام بود و باید نشان میدادیم که در کنار رئیس فدراسیون و ورزشکاران این رشته ورزشی هستیم. چرا که دلیلی ندارد وقتی یک اتفاقی سهوا و یا عمدا رخ می‌دهد دیگر ورزشکاران هم متضرر شوند و مورد توجه قرار نگیرند. دوپینگ چیزی نیست که مورد تآیید باشد از خود ساعی هم بپرسید  این موضوع تأیید نمی‌کند. نکاتی را که گفتند وظیفه داریم پیگیری کنیم، یکی از مسئولیت هایی که دارم این است که رئیس ستاد سازمان ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) هستم. بررسی این موضوع را به پولادگر معاون قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش سپرده‌ام تا پیگیری کند. من به عنوان رئیس نادو در این موضوع ورود کردم و انشاالله به حقایق‌هایی خواهیم رسید تا همه چی مشخص شود. اتفاقی که امروز برای تکواندو کاران تیم ملی رخ داده چیز جدیدی نیست و در گذشته هم شاهد این چنین اتفاقات بودیم.

سجادی در پایان گفت: مبارزه با دوپینگ فرهنگ سازی می خواهد و ورزشکار خودش باید بداند که دوپینگ امر پسندیده‌ای نیست و قرار نیست به هرقیمتی که شده به قهرمانی برسیم. این مسئله را در بحث پرورش مربیان هم داریم که در فصل اول تدریس به آنها میگویند قهرمانی به هر قیمتی شدنی نیست. نه تنها در تکواندو بلکه در هر رشته ورزش مسئله ای باشد کنکاش می کنیم تا حقیقت موضوع برای همه روشن شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار