کد خبر: 1158777
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه:
معاون مهندسی و پدافند غیرعامل در دومین همایش نت و بهینه سازی اماکن وتاسیسات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نت همیشه اصطلاح عامیانه ما تعمیر و نگهدار است ولی برعکس کرده و می گوییم نت که بعد از نگهداری باید به سراغ تعمیرات برویم که امری ضروری و لازم است.

حسین همتی در دومین همایش نت و بهینه سازی اماکن و تاسیسات در محمدشهر کرج گفت: نت همیشه اصطلاح عامیانه ما در تعمیر و نگهداری است ولی برعکس کرده و می‌گوییم نت که بعد از نگهداری باید به سراغ تعمیرات برویم که امری ضروری و لازم است و شاید خیلی مواقع از آن غافل هستیم و باید توجه ویژه به آن داشت.

وی افزود: باید اعتبارات بیشتری در راستای نگهداری سرمایه های خود داشته باشیم تا اینکه آن را صرف احداث بناهای جدید کنیم.

همتی با اشاره به اینکه اگر ساخت و سازی نشود شاید فرماندهان خرده بگیرند که شاید توان نداشته ایم اظهار داشت: ما همیشه می دانیم انقلاب کردن خیلی راحت است ولی حفظ آن خیلی سخت است و امروز بعد از 43 سال حفظ انقلاب را با فراز و نشیب هایش سپری می کنیم و باید به فکر نگهداری باشیم.

وی تصریح کرد: در سیاست ها و برنامه ها تاکید کرده ایم که اعتبارات بیشتری در سازمان ها و رده های نیروهای مسلح به نگهداری اختصاص دهند که سیاست فرماندهان سازمان ها بیشتر به سمت ساخت و ساز است تا نگهداری و همیشه اعتبار خیلی اندکی را در این حوزه صرف می کنند.

همتی گفت: رهبر انقلاب بر روی تعمیر و نگهداری تاکید کرده اند که باید به عنوان سرباز تابع فرمان ایشان باشیم و این سیاست های ایشان بوده که از سال 68 تاکنون که انقلاب را حفظ کرده است.

وی افزود: حوزه نگهداری و بهینه سازی اماکن خیلی گسترده است که شامل حوزه مصرف انرژی است و امروز وارد اوج مصرف برق می شویم، رزمایش 1401 باید به یک فرهنگ تبدیل شود و از انرژی به صورت بهینه استفاده کنیم و مصرف بهینه الگوی ما شود.

معاون مهندسی سپاه گفت: در حوزه فضای سبز هم در کاشت یک میلیارد درخت که باید در حفظ آنها کوشا باشیم و هم در نگهدای آنچه که به عنوان سرمایه داریم فضای سبز را بهینه استفاده کنیم و از گیاهان کم آب بر و مقاوم استفاده کنیم.

وی افزود: نگهداری اماکن در سپاه حدود 14 میلیون مترمکعب بنا داریم که در هر مترمکعب ساخت سرمایه عظیمی در دست ماست که قدر آن را نمی دانیم و برای حفظ این سرمایه دقت نداریم و شاهد ساختمان های فرسوده هستیم، در سیاست های ابلاغی که ستاد کل به تمام سازمان های ارتش سپاه و فراجا ابلاغ شد به سمت نگهداری این سرمایه ها برویم.

همتی با اشاره به اینکه حدود 45 میلیون مترمکعب در کل بنا داریم، ادامه داد: حفظ این سرمایه که یک سرمایه بزرگ است و باید از این ظرفیت استفاده کرد و بسیار مهم است و باید روی ساخت و سازها اگر روزی ورود کنیم ساختمانی بسازیم که بتواند تمام فرایندها و مباحث مقررات ملی ساختمان را پوشش دهد و یکی از آن مباحث مبحث 19 است اگر ساختمان ها از لحاظ ذخیره انرژی و ایمنی و سازه ای و کیفیتی در کنار هم قرار گیرد یک ساختمان بادوام با دوره زمانی 100 ساله باشد، ساختمان هایی که ارتش استفاده می کند با قدمت 100 ساله است که اگر تعمیر شود یک ساختمان جدید می شود.

وی تاکید کرد: در حوزه ساخت و ساز دقت شود کار کیفی انجام شود اگر مبحث 19 رعایت شود ذخیره انرژی انجام می شود.

همتی ادامه داد: مدیریت مصرف برق و آب و گاز در سپاه دستورالعملی تهیه شده که سرانه ها مشخص شده که سرانه ها باید ملاک عمل قرار گیرد و در مسیر ابلاغ قرار گرفته است.
اگر این سرانه ابلاغ شود فقط صرف ابلاغ نیست بلکه به کارگیری و پایش شود و مصارف کنترل شود.
ما به عنوان نیروهای مسلح همیشه خط شکن بوده ایم و در این حوزه هم باید خط شکن باشیم تا الگویی برای کشور باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار